SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Peugeot 308 R HYbrid: kompakt o osiągach supersamochodu

Peugeot 308 R HYbrid: kompakt o osiągach supersamochodu

07.12.2015, godz. 10:35
Peugeot 308 R HYbrid
Peugeot 308 R HYbrid foto: Peugeot

Peugeot udoskonalający projekt sportowego auta hybrydowego, jakim jest model 308 R HYbrid, zdecydował przypomnieć mediom ten właśnie samochód. Kompakt wykorzystujący hybrydowy zespół napędowy typu plug-in imponuje możliwościami. Moc 500 KM i napęd przekazywany na cztery koła gwarantuje osiągi supersamochodu.

Peugeot 308 R HYbrid oparty o dobrze znany w Europie kompakt, pod względem mechaniki znacznie odbiega od konwencjonalnej wersji. W konstrukcję auta mocno ingerował oddział PEUGEOT SPORT, co przyczyniło się do uzyskania świetnych wyników podczas jazdy.

Napęd jest złożony z silnika benzynowego (4-cylindrowy 1.6 THP) i dwóch motorów elektrycznych. Łączna moc wynosi 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego, które są dostępne z wykorzystaniem systemu Launch Control w trzech trybach jazdy (ZEV, HYbrid i HYbrid Sport). Całość współpracuje z napędem na cztery koła i 6-stopniową skrzynią biegów. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy i potrafi osiągnąć maksymalnie prędkość 250 km/h. Emisja przy takich osiągach średnio wynosi zaledwie 70 g CO2/km.

Zobacz też: Peugeot 308 GTi: sportowy kompaktowy lew w akcji

Pod względem wizualnym 308 R HYbrid różni się nawet na tle sportowego 308 R. Karoserię obudowano znacznie masywniejszymi spoilerami polepszającymi właściwości aerodynamiczne. Rozstaw osi został poszerzony aż o 80 mm, a w nadkolach pojawiły się duże 19-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 235/35 R19. We wnętrzu zastosowano inne sportowe siedzenia, deska została wykonana z tkanego cyfrowo materiału, a niektóre fragmenty poszyć otrzymały grafitowe wykończenie.

O wytracanie prędkości dbają hamulce tarczowe wentylowane z przodu o średnicy 380 mm z zaciskami czterotłoczkowymi, i hamulce tarczowe z tyłu o średnicy 290 mm. Maksymalnie obniżono środek ciężkości i przesunięto go do środka auta (rozkład mas to 60% przód i 40% tył). Litowo-jonowy akumulator o pojemności 3 kWh został umieszczony pod kanapą w miejscu zbiornika paliwa, a 50-litrowy bak został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i transformatorami.

Na razie Peugeot 308 R HYbrid jest traktowany jako pojazd koncepcyjny i nie ma informacji o planach wprowadzenia go do produkcji.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: