SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości Pierwszy silnik o zmiennym stopniu sprężania! Jednostkę zbudowało Infiniti

Pierwszy silnik o zmiennym stopniu sprężania! Jednostkę zbudowało Infiniti

17.08.2016, godz. 15:44
Infiniti silnik VC-T
Infiniti silnik VC-T foto: Infiniti

Już na najbliższych targach motoryzacyjnych w Paryżu (29.09.2016) japońska marka Infiniti zaprezentuje zupełnie nowy silnik. Zaawansowana jednostka VC-T będzie pierwszym seryjnym i gotowym do wdrożenia silnikiem o zmiennym stopniu sprężania.

Infiniti zbudowało pierwszy silnik o zmiennym stopniu sprężania. Co ciekawe próby zbudowania podobnej jednostki napędowej podjął się już w latach 90-tych szwedzki SAAB. Ostatecznie jednak projekt spalił na panewce. Wobec tego dopiero czterocylindrowy turbodoładowany silnik Infiniti należy uznać za prawdziwie rewolucyjną i przełomową konstrukcję.

Swój nowy produkt odważnie zachwala prezes Infiniti Motor Company, Roland Kruger mówiąc: "Technologia VC-T to ogromny skok Infiniti w przyszłość. To kolejny rewolucyjny etap maksymalizacji wydajności silnika o spalaniu wewnętrznym. Ten technologiczny przełom pozwala uzyskać wyczynowe osiągi benzynowego silnika 2.0 turbo przy zachowaniu wysokiej efektywności".

Zobacz też: TEST Infiniti Q30 - żywiołowy kompakt na Torze Jastrząb

Największą innowacją w przedstawianym silniku VC-T jest możliwość samoczynnego przekształcania się i bezstopniowego podnoszenia lub obniżania denka tłoka dla zmiany górnego, martwego położenia tłoka. W rezultacie stopień sprężenia może się dynamicznie zmieniać od 8,1:1 do 14,1:1 w zależności od potrzeby danej chwili.

Nowatorska technologia pozwala na obniżenie poziomu średniego spalania, obniżenie emisji CO2 oraz redukcję hałasu i poziomu wibracji. Dodatkowym plusem jest także mniejsza waga jednostki VC-T w stosunku do innych porównywalnych, ale bardziej konwencjonalnych silników.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku


autor: Paweł Kaczor zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: