Porsche 718 Boxster: nowość z 4-cylindrową jednostką turbo

2016-01-27 10:56

Porsche po 20 latach od premiery pierwszej generacji modelu Boxster, zmienia oznaczenie swojego 2-osobowego roadstera. Teraz producent z Zuffenhausen będzie używał oznaczenia 718 Boxster oraz 718 Boxster S. Co więcej, sportowe nowości przeszły ogromne zmiany mechaniczne i teraz są zasilane 4-cylindrowymi silnikami turbo.

Sercem najnowszej serii modelowej Porsche 718 Boxster jest nowo opracowany, 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Generowana moc wynosi dokładnie 300 KM i 380 Nm (dostępny w zakresie 1950-4500 obr./min.). W modelu 718 Boxster S silnik ma pojemność 2.5-litra i jest wspierany turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, dzięki czemu dostarcza 350 KM mocy i 420 Nm (w przedziale 1900-4500 obr./min.). Zużycie paliwa względem poprzednika spadło nawet o 13 procent. Standardowo obie wersja 718 wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), teraz wyposażona w oszczędzające paliwo wirtualne biegi.

Zobacz: Taki był rok 2015 dla Porsche - piękne podsumowanie wideo

W rezultacie nowe modele 718 Boxster mają fantastyczne osiągi. 718 Boxster – z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem na sprint do "setki" potrzebuje 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h. Koncepcja turbodoładowania Porsche służy poprawie osiągów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. W przypadku modelu 718 Boxster 4-cylindrowy silnik połączony z przekładnią PDK na każde 100 km w cyklu NEDC potrzebuje 6,9 l (o 1,0 l/100 km mniej). 2,5-litrowy bokser napędzający roadstera 718 Boxster S ze skrzynią PDK zużywa jedynie 7,3 l/100 km (o 0,9 l/100 km mniej).

Kompleksowo zmienił się także design – pomijając pokrywy bagażników, przednią szybę i dach, karoseria została całkowicie przeprojektowana. Przedni pas roadstera ma znacznie mocniejszą rzeźbę. Wloty powietrza w zderzaku są większe, a całość uzupełnia nowy kształt biksenonowych reflektorów zintegrowanych ze światłami do jazdy dziennej LED. Inne są także lusterka boczne, osłony progowe, obręcze kół, LED-owe lampy tylne i zderzak. W kabinie uwagę zwraca nowy panel deski rozdzielczej oraz montowana w standardzie, najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym. Na życzenie oferowany jest moduł nawigacji. Są taż zestrojone od nowa podwozia i mocniejsze hamulce. Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy ma o 10% bardziej bezpośrednie przełożenie. Auto będzie dostępne ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm.

W polskich salonach nowe Porsche 718 Boxster z 4-cylindrowymi silnikami umieszczonymi centralnie zadebiutują 30 kwietnia 2016 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki