Porsche 718 Cayman: debiut coupe z 4-cylindrowymi silnikami turbo

2016-04-25 21:03

Gamę nowej serii samochodów Porsche z umieszczonym centralnie 4-cylindrowym silnikiem turbo uzupełnia model 718 Cayman. Czwarta, zmodernizowana generacja niemieckiego coupe ma jeszcze lepsze osiągi i bardziej wyraziste linie nadwozia. Po raz pierwszy też wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej. 718 Caymana można kupić w Polsce od 224 510 zł, a wersję 718 Cayman S od 318 620 zł.

Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co roadster 718 Boxster. Bazowa wersja z pojemności 2.0 litra osiąga równe 300 KM i 380 Nm mocy (+90 Nm). Model Cayman S przy pojemności 2.5 litra i turbosprężarce o zmiennej geometrii łopatek, generuje 350 KM i 420 Nm (+50 Nm). W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 25 KM. Równocześnie średnie zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km. Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do "setki" potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.

Sprawdź: Porsche 718 Boxster: polski CENNIK został opublikowany

Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia kół. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę amortyzatorów. Układ kierowniczy jest o 10% bardziej bezpośredni, przez co zwiększa zwinność i radość z jazdy. Tylne obręcze, teraz o pół cala szersze, w połączeniu z przeprojektowanymi oponami zapewniają większy potencjał siły poprzecznej, a tym samym – większą stabilność w zakrętach.

Z uwagi na większe możliwości dynamiczne samochodu w nowej generacji zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.

Zobacz: Porsche 911 R na Motor Show Poznań 2016 - WIDEO

Elementy dodatkowego wyposażenia z zakresu dynamiki jazdy, takie jak pakiet Sport Chrono i Porsche Torque Vectoring (PTV), pozwalają dodatkowo podkreślić sportowy charakter Porsche 718 Cayman. Kolejną opcją jest system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modeli Cayman S, po raz pierwszy dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Podobnie jak w przypadku wielu innych samochodów sportowych Porsche, ustawienia pakietu Sport Chrono można modyfikować za pomocą przełącznika na kierownicy. Poza poprzednimi trybami "Normal", "Sport" i "Sport Plus" do wyboru jest również program "Individual", który przywołuje zdefiniowane wcześniej, indywidualne parametry różnych systemów.
.

Odnowione wnętrze i system PCM

W kabinie zmiany są widoczne zarówno w przypadku 718 Cayman, jak i 718 Boxster. Nowa jest górna część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o szerokie możliwości łączności w ramach nowego, montowanego seryjnie systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM). Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.

Wejdź: Ruina zmieniona w klasyka - uratowali Porsche 911 2.5 S/T

PCM można rozbudować o dodatkowe opcje, np. moduł Connect zawierający specjalne rozszerzenia dla smartfonów, takie jak port USB, interfejs Apple CarPlay oraz aplikację Porsche Car Connect. Kolejną opcją jest moduł nawigacji z obsługą głosową, która ułatwia wprowadzanie parametrów celu podróży. Przy wyborze modułu Connect Plus nawigację można rozszerzyć o informacje o ruchu drogowym dostarczane w czasie rzeczywistym. Kierowcy mają do dyspozycji również dodatkowe usługi na smartfony, w tym aplikacje Porsche Connect oraz Porsche Car Connect.
.

Cena w Polsce

Porsche 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać w polskich salonach. 718 Cayman startuje w cenniku od 224 510 zł, a wersja 718 Cayman S od 318 620 zł. Wprowadzenie pierwszych pojazdów na rynek europejski rozpocznie się 24 września 2016 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki