SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Porsche 911 Turbo S Exclusive Series: najszybsze Turbo S w historii

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series: najszybsze Turbo S w historii

08.06.2017, godz. 11:10
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series foto: Porsche

Wypuszczanie na rynek limitowanych edycji samochodów jest specjalnością marki Porsche. Firma ze Stuttgartu tym razem prezentuje specjalne Porsche 911 Turbo S w odmianie Exclusive Series. Ten sportowy pojazd jest najmocniejszym i najbardziej unikalnym wydaniem 911-tki Turbo S w historii. Wyprodukowanych zostanie 500 sztuk.

Prezentowane auto rozwija moc 607 KM. To oznacza wzmocnienie silnika dokładnie o 27 KM względem konwencjonalnego 911 Turbo S. 6-cylindrowy 3.8-litrowy bokser biturbo rozwija 750 Nm maksymalnego momentu w zakresie 2250-4000 obr./min. W efekcie na sprint do "setki" model potrzebuje 2,9 s, a granicę 200 km/h przekracza już po 9,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Zużycie paliwa nie odbiega od standardowej wersji i według danych producenta ma średnio wynosić 9,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 212 g/km.

Exclusive Series wyróżnia się dodatkowo wyjątkowym designem detali i zastosowaniem jeszcze wyższej jakości materiałów. Siedzenia we wnętrzu są obszyte dwiema warstwami perforowanej skóry. Nadwozie auta pokryto ekskluzywnym lakierem Golden Yellow Metallic. Nadwozie otrzymało liczne elementy z włókien węglowych, takie jak maska, dach i progi. Jest też specjalny pakiet Turbo Aerokit. Co ciekawe, nabywcy tego auta mogą otrzymać zegarek Porsche Desig dopasowany wyglądem do samochodu.

Przeczytaj: Nowe Porsche 911 GT3 jeszcze szybsze od poprzednika

Koła to lakierowane na czarno 20-calowe obręcze z centralną śrubą i wykończeniem złotym kolorem Golden Yellow Metallic. Po raz pierwszy zaciski hamulcowe ceramicznego układu hamulcowego PCCB mogą być na zamówienie polakierowane na czarno, z logo Porsche w kolorze Golden Yellow Metallic. Do wyposażenia standardowego należą aktywne sportowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz pakiet Sport Chrono. Skrętna tylna oś oraz układ aktywnej redukcji bocznych przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) poprawiają prowadzenie i zwiększają stabilność.

Każdy egzemplarz jest kunsztownie wykańczany z użyciem metod ręcznej produkcji w nowym zakładzie Porsche Exclusive Manufaktur w siedzibie firmy w Zuffenhausen (znana poprzednio jako Porsche Exclusive przyfabryczna manufaktura specjalizuje się w realizowaniu życzeń klientów, a jednocześnie odpowiada za limitowane edycje sportowych aut Porsche).

Cena Porsche 911 Turbo S Exclusive Series w Polsce wynosi 1 285 200 zł z VAT.

Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: