SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Porsche Boxster GTS i Cayman GTS: najmocniejsze warianty dołączają do modelowej gamy - ZDJĘCIA

Porsche Boxster GTS i Cayman GTS: najmocniejsze warianty dołączają do modelowej gamy - ZDJĘCIA

19.03.2014, godz. 11:35
Porsche Cayman GTS
foto: Porsche

Do gamy modelowej marki Porsche dołączają dwa najmocniejsze warianty Boxstera i Caymana. Mowa o modelach z dopiskiem GTS do nazwy. Oznaczenie to jest skrótem od "Gran Turismo Sport" i nawiązuje do legendarnego modelu 904 Carrera GTS z 1963 roku.

Odmiany GTS wyróżnia zmodyfikowany przedni i tylny pas, przyciemniane lampy z biksenonowymi reflektorami i standardowym systemem dynamicznego oświetlenia PDLS2 oraz zewnętrzne oznaczenia w kolorze czarnym z lśniącym wykończeniem. 6-cylindrowe boksery stosowane do ich napędu bazują na 3.4-litrowych jednostkach z Boxstera S i Caymana S. Za sprawą subtelnych modyfikacji generują one teraz dodatkowe 15 KM. Oznacza to, że silnik Boxstera GTS osiąga moc 330 KM, a Caymana GTS - 340 KM. Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy wzrósł o 10 Nm - odpowiednio, do 370 oraz 380 Nm.

Do standardowego wyposażenia obu modeli należy pakiet Sport Chrono. W rezultacie, po wciśnięciu przycisku Sport Plus, Boxster GTS z opcjonalną przekładnią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 s, a Cayman GTS nawet o 0,1 s szybciej. Prędkość maksymalna Boxstera GTS z manualną, 6-stopniową skrzynią wynosi 281 km/h. Coupe jest jeszcze szybsze - rozpędza się do 285 km/h. Oba modele jako pierwsze Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie są zgodne ze standardem Euro 6 i w wersji z przekładnią PDK zużywają średnio 8,2 l/100 km (9,0 l/100 km ze skrzynią manualną).

Zobacz też: Detektyw Rutkowski w Porsche: Dochodzę w 4 sekundy do setki!

Boxster GTS i Cayman GTS łączą wyśmienitą dynamikę z wszechstronnością i ekskluzywnym wyposażeniem. Dla przykładu, standardowa kombinacja zawieszenia PASM oraz pakietu Sport Chrono umożliwia kierowcy wybór pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem (wystarczy naciśnięcie przycisku). W obu przypadkach zastosowano ogumienie w rozmiarze 235/35 z przodu i 265/35 z tyłu wraz z 20- calowymi obręczami Carrera S. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje sportowe fotele oraz skórzane wykończenie, uzupełnione elementami z Alcantary.

Rynkowa premiera nowych modeli nastąpi w maju bieżącego roku. W Niemczech ceny Boxstera GTS rozpoczynają się od 69 949 euro, a Caymana GTS - od 73 757 euro.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: