Porsche Cayman GT4 Clubsport: profesjonalna wyścigówka

2015-11-19 13:19

W czasie targów motoryzacyjnych w Los Angeles stoisko Porsche zdobi profesjonalnie przygotowany do wyścigów najnowszy Cayman GT4 Clubsport. Auto będzie można niebawem zobaczyć w kilku seriach wyścigowych na całym świecie.

Porsche Cayman GT4 Clubsport niestety nie ma drogowej homologacji, ale i tak uszczęśliwi kilku kierowców, którzy mają luźne 111 tysięcy Euro (kwota nie zawiera podatku VAT) i zacięcie do wyścigów torowych. Auto zostało przystosowane do spełnienia warunków zawartych w regulaminach kilku serii wyścigowych, np. Pirelli GT3 Cup Trophy USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada, czy wyścigów organizowanych przez Porsche Club of America.

Zobacz też: Porsche Macan GTS: bardziej sportowe wcielenie SUV-a

Wyścigowy Cayman powstaje na bazie wersji GT4. Aby rywalizować z najlepszymi przeszczepiono mu elementy zawieszenia z modelu 911 GT3 Cup. Cayman GT4 Clubsport ma regulowany 12 stopniowy system ABS i system stabilizacji toru jazdy z ustawieniami do współpracy z oponami typu slick. Wzmocniono też układ hamulcowy, który teraz sześciotłoczkowe zaciski z przodu i czterotłoczkowe z tyłu. Tarcze hamulcowe mają średnicę 380 mm, a koła 18 cali średnicy i opony Michelin.

Pozostałe zmiany to m.in. pełna klatka bezpieczeństwa, wyścigowe kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa. W centralnej części auta zamontowano sześciocylindrowy silnik typu boxer o pojemności 3.8 litra, który generuje maksymalnie 380 KM mocy. Pomiędzy tylnymi kołami a silnikiem pracuje dwusprzegłowa skrzynia biegów, która przekazuje napęd na wyścigowy dyferencjał.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki