Pod maską kompaktowego SUV-a umieszczono benzynowy silnik 3.0 V6 biturbo bazujący na jednostce z wersji S, który w modelu GTS wytwarza moc 360 KM. Motor został połączony z przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK) oraz aktywnym napędem na cztery koła Porsche Traction Management (PTM).
Zobacz: Marcin Gortat teraz wozi się Porsche Panamera GTS
Zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) zostało przeprojektowane na bardziej sportowe nastawy. Zmniejszony został prześwit, a w nadkola wpasowano 20-calowe obręcze w kolorze matowej czerni, z szerokim i niskoprofilowym ogumieniem. Sportowym akcentem są do tego wzmocnione hamulce.
Wygląd zewnętrzny to charakterystyczna dla modeli GTS stylizacja ze sportowym akcentami utrzymanymi w czarnym kolorze (pakiet Sport Design). Z charakterem korespondują też specjalne fotele GTS i donośny, sportowy układ wydechowy. Przy okazji w specyfikacji kompaktowego SUV-a debiutuje nowy system łączności i rozrywki PCM z dotykowym wyświetlaczem, wzbogaconą listą funkcji oraz łatwiejszym w obsłudze interfejsem. Ponadto, po raz pierwszy w modelu z rodziny Porsche Macan opcjonalnie zamówić można reflektory w technologii LED Porsche Dynamic Light System Plus, które zapewniają optymalne oświetlenie drogi w każdych warunkach.
Porsche Macan GTS zostało wycenione w Niemczech na 73 400 euro.