Porsche Mission E concept: sportowa limuzyna XXI wieku

2015-09-15 13:56

Porsche idzie z obecnym duchem czasu i prezentuje Porsche Mission E concept. Jest to elektryczny pojazd, którego akumulatory wystarczą na prawie 500 km jazdy, a ładowanie ma trwać zaledwie około 15 minut!

Najbardziej znane na świecie limuzyny elektryczne produkuje obecnie Tesla. Jej Model S bije wszelkie rekordy popularności, a w najbliższym czasie do sprzedaży trafi również 7-miejscowy Model X. Konkurenci nie chcą pozostać w tyle i przygotowują swoje projekty. Dlatego też Porsche zaprezentowało futurystyczną limuzynę Mission E concept, która w przyszłości miałaby rywalizować m.in. z amerykańską konkurencją.

Porównując wygląd Porsche Mission E concept do obecnie sprzedawanych modeli, to koncepcyjne auto przeszło stylistyczną rewolucję. Przede wszystkim w przednim pasie, nie znajdziemy charakterystycznych okrągłych świateł. Zostały one zastąpione przez wąskie paski. W bocznej linii nie będzie lusterek - obraz wyświetlany jest z kamer. W kilku miejscach (m.in. nakładki na progi) można zauważyć elementy z włókna węglowego. Porsche Mission E concept jest kolejnym przykładem samochodu, w którym podczas tworzenia, styliści mocno zaszaleli.

Przeczytaj: 2016 Porsche 911 Carrera: debiut modelu po liftingu

Wnętrze Porsche Mission E concept również jest futurystyczne. Nie znajdziemy tam żadnych przycisków - wszystko zostało zastąpione dotykowymi ekranami LCD, a do wykończenia wnętrza posłużono się m.in. aluminium, skórą, chromem czy włóknem węglowym.Wyświetlacze potrafią automatycznie dostosować się do ustawień fotela kierowcy.

W tym aucie jednak nie wygląd jest najważniejszy. Porsche Mission E concept jest elektryczną limuzyną, która dysponuje dwoma elektrycznymi silnikami o łącznej mocy 598 KM (440 kW). Te wartości pozwalają osiągnąć 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy (najmocniejsza Tesla Model S P90D robi to w 2,8 sekundy!), a 200 km/h przekraczane jest już po 12 sekundach.

Kliknij: Zlot Porsche Parade 2015 przejechał przez południową Polskę

Akumulatory litowo-jonowe umieszczono w podwoziu można ładować indukcyjnie. Polega to na zastosowaniu w płycie podłogowej auta specjalnej płyty, która łączy się bezprzewodowo z drugą taką samą umocowaną np. w podłodze garażu. Napełnienie baterii w 80% ma trwać 15 minut. Taka wartość energetyczna pozwoli na przejechanie 400 km. Przy 100%-owym naładowaniu zasięg wzrasta do 500 km.

Czy Porsche Mission E concept trafi do sprzedaży? Na razie nie wiadomo, ale pamiętając o tym, że w planach jest model Pajun, można przyjąć, że część technologii będzie podobna w obu autach.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

/źródło wideo: x-news/

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają