Porsche Panamera 4 E-Hybrid: przyspieszenie 4,6 s do "setki" i spalanie 2,5 l/100 km

2016-09-09 10:24

Do rodziny nowego flagowego produktu marki Porsche dołącza model Panamera 4 E-Hybrid. Pojazd ten wyposażony w aktywny napęd na obie osie, oferuje moc systemową około 340 kW (462 KM), która pozwala przyspieszyć do "setki" w 4,6 s. W trybie elektrycznym limuzyna jest w stanie jednorazowo pokonać dystans do 50 km. Auto można już zamawiać - w Polsce ceny modelu startują od 490 740 zł.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid to nowa hybryda typu plug-in. Auto zawsze uruchamia się w trybie czysto elektrycznym i kontynuuje lokalnie bezemisyjną jazdę na dystansie nawet 50 km, z prędkością do 140 km/h.

Silnik elektryczny w Porsche Panamera generuje moc 100 kW (136 KM) i 400 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z możliwościami nowego, 2.9-litrowego silnika V6 biturbo (234 kW/330 KM/450 Nm) zapewnia imponującą siłę ciągu. Napęd już od chwili ruszenia z miejsca generuje systemowy moment obrotowy o wartości 700 Nm i kieruje go do wszystkich czterech kół. Jednocześnie Panamera pozostaje prawdziwym samochodem sportowym wśród luksusowych limuzyn: od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 278 km/h.

Przeczytaj: Porsche Panamera: sprawdź ile kosztuje topowa limuzyna

Podobnie jak w innych modelach Panamera drugiej generacji, za przeniesienie momentu obrotowego do kół odpowiada wydajna, błyskawicznie działająca 8-stopniowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK). Zastępuje ona stosowaną w poprzedniku 8-biegową skrzynię automatyczną z przekładnią hydrokinetyczną. Auto średnio na każde 100 km w europejskim cyklu jazdy dla hybryd plug-in potrzebuje 2,5 litra benzyny na 100 km.

Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiada chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy, zamontowany pod podłogą bagażnika. I chociaż jego pojemność zwiększono z 9,4 do 14,1 kWh, masa względem poprzednika pozostała bez zmian. Pełne ładowanie akumulatora z gniazdka 230 V trwa 5,8 godziny. Jeśli kierowca skorzysta z opcjonalnej, pokładowej ładowarki 7,2 kW i połączenia 230 V/32 A zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW, czas ten skraca się do zaledwie 3,6 godziny. Rozpoczęcie ładowania można również zaprogramować za pośrednictwem systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Car Connect na smartfony i Apple Watch. Co więcej, Porsche Panamera 4 E-Hybrid jest standardowo wyposażone w dodatkowy układ klimatyzacji i ogrzewania, który schłodzi lub ogrzeje wnętrze w czasie ładowania.

Sprawdź: System nagłośnienia do Panamery w cenie Dacii Sandero

Do standardowego wyposażenia nowego Porsche Panamera 4 E-Hybrid należy pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy zintegrowanym w kierownicy. Wraz z systemem PCM, przełącznik ten służy do aktywacji zróżnicowanych trybów jazdy. Poza znanymi z innych modeli Sport i Sport Plus hybrydowy wariant oferuje programy: E-Power, Hybrid Auto, E-Hold oraz E-Charge. Trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne zapewnia optymalny balans pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy.

Ceny Porsche Panamera 4 E-Hybrid rozpoczynają się w Polsce od 490 740 zł. Model można już zamawiać. Dostawy w Europie rozpoczną się w połowie kwietnia 2017 r.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki