Range Rover Sport po liftingu: ładniejszy i nowocześniejszy

2017-10-04 16:37

Range Rover Sport został poddany transformacji i debiutuje w odmłodzonej wersji na rok 2018. W celu podkreślenia dynamicznego charakteru SUV-a, dopracowano projekt nadwozia, zaaplikowano nowe technologie wspierające oraz zastosowano nowoczesny system multimedialny Touch Pro Duo.

Nadwozie Range Rovera Sport przeszło ewolucję, czyniąc design pojazdu bardziej harmonijnym i nowoczesnym. Z przodu nową stylistykę uzyskano dzięki inteligentnym reflektorom Pixel-Laser-LED umieszczonym obok przeprojektowanej atrapy grilla. Uzupełnienie stanowi nowy zderzak o bardziej agresywnym kształcie. Nowa odmiana PHEV (opisaliśmy ją szerzej tutaj - KLIKNIJ) została także wyposażona w gniazdo 7-kilowatowej ładowarki pokładowej ukrytej za znaczkiem Land Rovera z prawej strony atrapy.

Wewnątrz zastosowano nowy system multimedialny Touch Pro Duo. Składa się on z dwóch 10-calowych ekranów dotykowych HD stanowiących centralny punkt minimalistycznego wystroju kabiny. Styliści w ten sposób połączyli futurystyczny, elegancki styl z intuicyjnym interfejsem oraz funkcjonalnością. W pojeździe może zostać umieszczonych nawet 14 gniazdek USB, w tym domowe 230V pozwalające doładowywać laptopy i inne urządzenia elektroniczne. Wprowadzenie technologii Activity Key (opaska na ręku zamiast kluczyka) także podnosi poziom wygody użytkowania, pozwalając klientom odblokowywać i blokować zamki bez potrzeby noszenia pilota, co idealnie sprawdza się podczas wypoczynku na świeżym powietrzu. Poziom komfortu i wygody ma poprawić roleta bagażnika sterowana gestem oraz funkcja Advanced Tow Assist pozwalająca precyzyjnie ustawić przyczepę podczas jazdy do tyłu.

Sprawdź: Range Rover Velar - brytyjska awangarda w klasie SUV

Gama silnikowa obejmuje jednostki cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe benzynowe i wysokoprężne oraz nową hybrydę typu plug-in. Podstawowy silnik 2.0 SD4 generuje 240 KM. Większy diesel 3.0 SDV6 ma dwie wersje mocy - 258 KM i 306 KM, a topowy 4.4 SDV8 dostarcza 339 KM i 740 Nm. Bazowa jednostka benzynowa 2.0 Si4 ma moc 300 KM, a większe 3.0 V6 generuje 380 KM. Topowy silnik 5.0 V8 zapewnia 525 KM i 625 Nm. Każda jednostka połączona jest z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła.

Klientów poszukujących SUV-a o najlepszych osiągach ucieszy najbardziej dynamiczna wersja SVR, która wnosi model Range Rover Sport na wyższy poziom. Moc silnik 5.0 V8 podniesiono do 575 KM i 700 Nm, zapewniając przyspieszenie 0-100km/h w 4,5 sekundy, zaś śmiałe zmiany stylistyczne i szersze wykorzystanie włókna węglowego sprawiły, że nowy SVR jest bardziej spektakularny, szybszy i zwinniejszy niż kiedykolwiek.

Od czasu premiery w 2004 roku sprzedaż zaprojektowanego i skonstruowanego w Wielkiej Brytanii modelu Range Rover Sport przekroczyła 732 000 egzemplarzy. Nowy Range Rover Sport będzie produkowany w zakładzie firmy w Solihull, a pierwsze dostawy do polskich salonów sprzedaży przewidziano w pierwszym kwartale 2018.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają