SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Renault prezentuje nowy silnik 1.6 dCi Twin Turbo

Renault prezentuje nowy silnik 1.6 dCi Twin Turbo

25.02.2014, godz. 10:31
nowy silnik Renault 1.6 dCi Twin Turbo
foto: Renault

Renault prezentuje swoje najnowsze osiągnięcie w dziedzinie downsizingu. To wysokoprężny silnik Energy dCi 160 Twin Turbo, który jest pierwszym w historii firmy dieslem o pojemności 1.6-litra z układem podwójnego doładowania.

Przy pojemności 1598 cm3 nowy silnik z technologią podwójnego turbodoładowania, rozwija moc 160 KM i osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy tym według producenta wyróżnia się obniżonym o 25% zużyciem paliwa i emisją CO2. Zastosowanie twin-turbo zainstalowanego szeregowo, pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym znaczny moment obrotowy przy niskich obrotach z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów. 90% momentu obrotowego jest dostępne już przy 1 500 obr./min, co umożliwia elastyczną jazdę przez dobre przyspieszenie i błyskawiczne wchodzenie na obroty. Druga turbosprężarka wkracza do akcji przy wyższych obrotach i umożliwia bezproblemowe osiągnięcie wysokiej mocy. Silnik zawsze pracuje w odpowiadających optymalnej sprawności zakresach obrotów, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Przeczytaj: Nowe Renault Twingo 2014: słodki, zwinny maluszek z napędem tylnych kół - ZDJĘCIA

W kadłubie silnika Energy dCi 160 Twin Turbo zastosowano szereg technologii będących owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie chłodzenia i zmniejszania oporów tarcia. Pojawił się system poprzecznego obiegu płynu chłodzącego, zapewniający szybkie i skuteczne chłodzenie komory spalania. Zastosowano także pierścienie typu U-flex (o przekroju w kształcie "U"), bardzo elastyczne dzięki swojemu kształtowi, doskonale dopasowują się do odkształceń cylindra (powstających pod wpływem wysokich temperatur i ciśnień) i zapewniają maksymalny kompromis między skutecznością a oporami tarcia. Kolejna rzecz to zmniejszające opory tarcia powłoki diamentopodobne DLC (Diamond Like Carbon) na popychaczach zaworów.

Układ wtryskowy o ciśnieniu 1 800 barów, został przystosowany do współpracy z układem podwójnego doładowania. Spełnia on wymagania normy czystości spalin Euro 6b dzięki katalizatorowi tlenków azotu NOx Trap i układowi regeneracji filtra cząstek stałych. Dzięki swoim wysokim osiągom silnik ten będzie w stanie skutecznie napędzać samochody o znacznych rozmiarach. Będzie on w szczególności montowany w przyszłych modelach Renault z segmentów C i D.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: