SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości Seat Leon po liftingu: nowe CENY i najmocniejsza wersja CUPRA w historii

Seat Leon po liftingu: nowe CENY i najmocniejsza wersja CUPRA w historii

08.11.2016, godz. 10:28
Seat Leon facelifting
Seat Leon facelifting foto: SEAT

Seat Leon doczekał się delikatnego liftingu nadwozia. Wiele więcej za to zmieniło się wewnątrz i pod maską. W gamie pojawiła się też wyjątkowa wersja sportowej Cupry, która zagraża topowym propozycjom Volkswagena.

Stylistyka Seata Leona pozostawała atrakcyjna, tak więc doczekaliśmy się tylko nieco większego grilla, chromowanych dodatków oraz rozszerzonej gamy kolorystycznej. W kabinie za to zainstalowano 8-calowy ekran multimediów, doczekaliśmy się również adaptacyjnego tempomatu zestrojonego z asystentem jazdy w korku.

Zobacz: TEST Volkswagen Golf GTI Clubsport vs. Seat Leon Cupra 290

Seat Leon po liftingu debiutuje z nową wersją wyposażenia Xcellence, która ma wyróżniające się zderzaki oraz kabinę wykończoną wysokiej jakości skórą oraz alkantarą. To wersja przeznaczona dla bardziej wymagających klientów.

Ceny Seata Leona po liftingu zaczynają się od 59 300 złotych – w tej kwocie otrzymujemy auto z klimatyzacją, radiem i silnikiem 1.2 TSI o mocy 86 koni mechanicznych. Wszechstronny 5-drzwiowy Leon z turbodieslem 1.6 to wydatek rzędu 70 100 złotych. Nieco wyżej pozycjonowana odmiana COPA (nowość) to już 71 900 złotych.

Kolejne poziomy wyposażenia – Style i XCELLENCE z dostępem bezkluczykowym i czujnikami parkowania – wyceniono na 76 300 i 81 500 złotych. Najpopularniejszy na polskim rynku wariant FR (z silnikiem 1.4 TFSI 125 KM i 6-biegowym manualem) to już 81 500 złotych.

Przeczytaj również: Arona – nowy SUV od hiszpańskiej marki

Seat dalej stawia na turbodiesle – po liftingu w gamie pojawił się silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 115 KM. O wiele bardziej interesująca jest 300-konna jednostka 2.0, która po odświeżeniu znalazła się pod maską Seata Leona Cupry ST. Co więcej, moc trafia na wszystkie koła dzięki napędowi Haldex piątej generacji. To najmocniejsza Cupra w historii marki. Czy Golf R może czuć się zagrożony? Najwyraźniej tak.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: