Seat Leon X-Perience cechuje się podniesionym o 15 mm prześwitem, plastikowymi nakładkami na nadwozie, 17-calowymi felgami ze stopów lekkich (opcjonalnie 18-calowe) i napędem na cztery koła. We wnętrzu może pojawić się w lepszych odmianach brązowa skóra z pomarańczowymi przeszyciami. Bagażnik o pojemności 587 litrów może zostać powiększony do 1470 litrów po rozłożeniu siedzeń.
Zobacz też: TEST Seat Alhambra 2.0 TDI DSG: przyjaciel dużej rodziny
Do napędu Seat wykorzystuje jeden silnik benzynowy i trzy wysokoprężne. Wszystkie są znane z pozostałych modeli. Benzyniak to 1.8 TSI o mocy 180 KM, a gama diesli startuje od 1.6 TDI 110 KM, przez 2.0 TDI 150 KM po 2.0 TDI 180 KM. Wszystkie silniki są wyposażone w system start& stop. Napęd trafia na cztery koła dzięki systemowi Haldex piątej generacji.
Nowy Seat Leon X-Perience ma obecnie tylko jednego rywala w kompaktowym segmencie - Skodę Octavię Scout. Ceny Seata startują od 113 200 zł za auto z najsłabszym dieslem. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, ABS, ASR, ESP, dwustrefową klimatyzację czy światła LED.