Skoda Atero: nawiązanie do pierwszego Rapida

2016-05-26 2:53

Współcześnie produkowana Skoda Rapid zupełnie nie nawiązuje do Rapida, który był produkowany przez Skodę w latach 80 XX. wieku, dlatego studenci z akademii Skody postanowili zbudować samochód według własnego projektu. W rezultacie powstała Skoda Atero, z której młodzi inżynierowie mogą być dumni.

Pierwotnie Skoda Rapid była dwudrzwiowym coupe, który powstał na bazie modelu 130. Auto było napędzane silnikiem 1.3 i mogło być wyposażone w pięciobiegową skrzynię. Współcześnie produkowany Rapid, oprócz nazwy, nie ma ze swoim poprzednikiem nic wspólnego, natomiast Studenci ze Skoda Akademie postanowili przerobić fabrycznie nowego Rapida na nieco bardziej charakterne auto.

W grupie 26 studentów, którzy pracowali przy tym projekcie były 4 kobiety i 22 mężczyzn. Na wszelkie prace związane z modelem Atero poświęcili w sumie 1700 godzin pracy. Wcześniej światło dzienne ujrzały już dwa samochody zbudowane przez studentów, czyi Skoda Fabia FUNstar i Skoda CitiJet.

Zobacz też: Prezydent Czech jeździ wypasioną Skodą Superb

Skoda Atero ma długość 3,4 metra. Nawiązuje do dawniej produkowanego Rapida boczną linią karoserii, a także podobnie jak pierwowzór ma tylko dwoje drzwi. Aby nadać Atero charakteru, nadwozie auta przyprawiono czerwonymi akcentami. W otworach maski i na podwoziu zamontowano czerwone oświetlenie, a końcówka układu wydechowego pochodzi z Octavii RS. Koła również pożyczono od usportowionej odmiany Octavii.

Pod maską Atero pracuje silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM. Napęd na przednie koła trafia za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni dwusprzęgłowej DSG. Zdjęcia wnętrza auta nie zostały jeszcze ujawnione.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki