SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Skoda Octavia dostała adaptacyjne zawieszenie i zmienne tryby jazdy

Skoda Octavia dostała adaptacyjne zawieszenie i zmienne tryby jazdy

08.08.2016, godz. 14:44
Skoda Octavia
Skoda Octavia foto: Skoda

Do oferty bestsellerowego kompaktowego auta z Czech jakim jest Skoda Octavia, dołącza adaptacyjny system zmiennego trybu jazdy DCC. Mechanizm ten współpracuje z mocniejszymi wersjami silnikowymi i jest już dostępny w konfiguratorze.

Skoda Octavia z roku modelowego 2017 z silnikami o mocy od 150 KM, może być wyposażona w zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z wyborem profilu jazdy (Dynamic Chassis Control). Wybór profilu jazdy (Driving Mode Select) umożliwia dopasowanie niektórych parametrów samochodu do potrzeb i upodobań kierowcy. Dostępne tryby jazdy Comfort, Normal i Sport zmieniają nastawy układu napędu, układu kierowniczego i charakterystykę amortyzatorów, i opcjonalnej automatycznej skrzyni biegów DSG. Układ DCC dostępny jest też w modelach Octavia RS i Octavia RS 230. Tryb Individual umożliwia ustawienie właściwości każdego z podzespołów oddzielnie według osobistych preferencji.

Przeczytaj też: TEST Skoda Octavia Combi RS230 2.0 TSI

Jak działa DCC? Sztywność amortyzatorów jest regulowana zaworem sterującym przepływem oleju w ich wnętrzu. Zawór ten jest elektronicznie sterowany na podstawie warunków na drodze, stylu jazdy kierowcy i wybranego przez niego trybu pracy. Pełne otwarcie zaworu zapewnia skuteczniejsze tłumienie nierówności, małe – bardziej precyzyjne i pewne prowadzenie ze skuteczniejszym hamowaniem i zminimalizowanymi przechyłami. DCC przyczynia się także do poprawy bezpieczeństwa czynnego: funkcja automatycznie zmienia ustawienie z Comfort na Sport w sytuacjach awaryjnych, dzięki czemu zapewnia maksymalną stabilność i skraca drogę hamowania.

System DCC i wybór profilu jazdy są elementami wyposażenia opcjonalnego, dostępnego od wersji wyposażenia Ambition.

Gama silników z systemem DCC:

Silniki TSI:
- 1.4 TSI 150 KM - skrzynia ręczna 6 lub DSG 7
- 1.8 TSI 180 KM - skrzynia ręczna 6 lub DSG 7; 4×4 z 6-biegową DSG
- 2.0 TSI 220 KM - RS, skrzynia ręczna 6 lub DSG 6
- 2.0 TSI 230 KM - RS 230, skrzynia ręczna 6 lub DSG 6

Silniki TDI:
- 2.0 TDI 150 KM - skrzynia ręczna 6 lub DSG 7; 4×4 z 6-iegową ręczną
- 2.0 TDI 184 KM - skrzynia ręczna 6 lub DSG 7; 4×4 z 6-biegową DSG

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: