SsangYong Y400

i

Autor: SsangYong SsangYong Y400

SsangYong Y400: nadjeżdża flagowy SUV

2017-03-13 12:44

SsangYong Rexton - duży SUV ze stałym napędem czterech kół w tym roku oficjalnie doczeka się pełnoprawnego następcy. W dniu 30 marca koreański producent przedstawi model oznaczony symbolem Y400. Auto zadebiutuje podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Seulu.

SsangYong zapowiada premierą flagowego SUV-a, który w firmowej nomenklaturze będzie oznaczony kodem Y400. Pojazd to całkiem nowa konstrukcja zapowiadana konceptem o nazwie LIV-2. Budowę oparto o ramę Quad-Frame, w której po raz pierwszy w świecie zastosowano stal o sprężystości 1,5 Gpa (giga-steel). W komunikacie prasowym czytamy również, że 63 proc. konstrukcji samochodu wykonano ze stali typu AHSS, dzięki czemu zwiększono wytrzymałość pojazdu przy zachowaniu jak najmniejszej masy własnej.

SsangYong podgrzewając atmosferę przed premierą produkcyjnego modelu, udostępnił szkic wnętrza oraz sylwetki auta. Jak widać po nadwoziu, SsangYong podąża za lansowanym w moto-świecie trendem polegającym na unifikacji i już przekuwa go w produkty. Y400 jest kontynuatorem języka designerskiego, jaki został zastosowany w Tivoli oraz XLV. Masywna sylwetka otrzymała kilka charakterystycznych przetłoczeń z rozdętymi błotnikami na czele. W fazie projektowej inspirację czerpano z natury, a dokładnie z sylwetki polarnego niedźwiedzia i górzystego terenu własnego kraju.

Przeczytaj również: SsangYong pierwszy raz na plusie po 9 latach

Pojazd będzie występował w odmianie 7-osobowej. W konsolę wstawiono duży dotykowy wyświetlacz, ale przy tym nie wyzbyto się wcale wszystkich przycisków funkcyjnych. Najważniejsze guziki i regulatory cały czas będą w konsoli. Auto zaliczy skok pod względem wykonania i zastosowanych materiałów. Pojawi się m.in. fornirowane drewno i skóra.

Dla jak najlepszego bezpieczeństwa oraz w celu zapewnienia doskonałych właściwości jezdnych, SsangYong Y400 otrzymał system FR (silnik z przodu, napęd na tylną oś). Nie zabraknie oczywiście dołączanej osi przedniej tworzącej napęd 4x4. SsangYong do napędu Y400 użyje 4-cylindrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem oraz 4-cylindrowego motoru wysokoprężnego. W przekazaniu mocy na koła pomoże 7-biegowa skrzynia automatyczna, a w późniejszym czasie ma pojawić się w ofercie automat o 8 przełożeniach.

SsangYong Y400 trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2017 roku w Korei Południowej. Na rynki światowa samochód zostanie wprowadzony w drugiej połowie 2017 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki