Podczas wystawy Los Angeles Auto Show debiutuje studyjne Audi Prologue. Jak tłumaczy jego twórca, wzornictwo pojazdu mocniej wyraża zaawansowaną technikę. Dwudrzwiowe coupe ma eleganckie i płynne kształty, zarysowane jednocześnie w sportowo napięty sposób. Jego forma i linie są innowacyjne, podobnie jak wnętrze niezakłócone zbędnymi elementami. Cały przód tablicy rozdzielczej to duży wyświetlacz dotykowy, a obsługa odbywa się częściowo za pośrednictwem wyświetlacza OLED zbudowanego z diod.
Przeczytaj też: TEST nowego Audi TT Coupe: zewnątrz ewolucja, wewnątrz rewolucja
Do napędu wykorzystano silnik 4.0 TFSI generujący moc 605 KM i 750 Nm. Audi Prologue wyposażone w taką jednostkę V8 Biturbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Samochód spala średnio 8,6 l benzyny na 100 km i emituje 199 g CO2 na km. Dynamiczny układ kierowniczy oddziałujący na cztery koła, ze skrętnymi do pięciu stopni kołami tylnymi sprawia, że duże coupe okazuje się na drodze wyjątkowo zwrotne i stabilne. W podwoziu zastosowano nową, pięciowahaczową konstrukcję oraz adaptacyjne, sportowe zawieszenie adaptive air suspension sport z regulowaną siłą amortyzacji. Felgi mają wielkość 20-cali a opony rozmiar 285/30. Tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym zapewniają maksymalną siłę hamowania. Reflektory to zupełna nowość typu Matrix Laser.
Nowy stylista Marc Lichte
"Przejrzysta filozofia prezentowana przez Marca i precyzyjne zrozumienie przez niego fundamentów marki, pozwoliły na stworzenie nowej strategii stylistycznej otwierającej nam zupełnie nowe perspektywy. Strategia jest progresywna i bardzo emocjonalna, perfekcyjnie wyraża nasze techniczne kompetencje i założenia jakościowe. Audi Prologue to jej pierwszy owoc – pojazd, który na nowo definiuje naszą markę" - mówi o Marcu Lichte prof. dr Ulrich Hackenberg (członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego).