SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości Tak zmieniło się Audi A5 Sportback. Zobacz porównanie na zdjęciach

Tak zmieniło się Audi A5 Sportback. Zobacz porównanie na zdjęciach

12.09.2016, godz. 12:05
Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback foto: Audi

Audi przyzwyczaiło nas do tego, że nowe generacje poszczególnych modeli aut nieznacznie zmieniają się względem poprzedników. Przepis na tworzenie pojazdów w taki sposób sprawdza się od lat, dlatego najnowsze A5 Sportback, choć ma wyraźnie nowoczesny design, wciąż mocno przypomina swojego starszego brata.

Marka spod znaku czterech pierścieni świadomie nie eksperymentuje z projektami. Audi najczęściej tylko koryguje linie i dostosowuje produkty do bieżących trendów, a największe rewolucje wprowadza tam, gdzie ich nie widać gołym okiem.

To co definitywnie uległo zmianie w przypadku Audi A5 Sportback, to rysunek przodu i tyłu samochodu. Dzięki narysowanemu na nowo 6-kątnemu grillowi oraz lampom z całkiem inaczej poprowadzonym pasem LED-owych świateł, front stał się bardziej wyrazisty i agresywny. Tak samo z tyłu - zderzak i klosze lamp nakreślono znacznie ostrzejszą kreską. Cała sylwetka samochodu, mimo zachowania typowego dla A5 garbatego kształtu, dorobiła się wyraziście zaakcentowanych cięć kosztem wcześniejszych obłości.

Zobacz też: Debiut nowego Audi A5 Coupe i Audi S5 Coupe

Totalnym hitem jest wnętrze. Tutaj już trudno mówić o metamorfozie, czy nawet ewolucji. Cały kokpit to czysta rewolucja. Wszystko jest po prostu nowoczesne - deska rozdzielcza, panel centralny, konsola środkowa. Pojawiła się zupełnie nowa kierownica, zastosowano też większy, 8,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment (rozdzielczości 1024 x 480 pikseli), czy inne kontrolery sterujące MMI. Klienci będą mieli teraz do wyboru dwa typy wskaźników - tradycyjny analogowy zestaw i w pełni elektroniczny Audi Virtual cocpit o przekątnej 12,3 cala. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up prezentuje na szybie wszystkie ważne informacje w formie łatwo zrozumiałych symboli i cyfr.

Auto względem poprzednika jest dłuższe o 17 mm, a rozstaw osi urósł o 12 mm. Obniżony został współczynnik oporu powietrza oraz spadła masa własna (w zależności od odmiany auto może być lżejsze nawet o 85 kg).

Źródło: Audi
autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: