Peugeot 308 po liftingu. Zobacz co zmieniło się w kompakcie

2017-06-01 13:37

Peugeot otwiera kolejny rozdział w historii swojego popularnego kompaktowego modelu. Model 308 powstający jako 5-drzwiowy hatchback oraz pojemne kombi, przeszedł modernizację w celu dopasowania do standardów panujących na rynku. Co takiego się zmieniło?

Peugeot 308 zyskał przede wszystkim na wyrazistości. Wymieniono osłonę chłodnicy z królującym pośrodku znakiem lwa, zmodernizowano zderzaki z reflektorami przeciwmgielnymi i przeprojektowano lampy wyposażone w charakterystyczny układ świateł z diodami LED. Pokrywa silnika o zaostrzonych liniach jest także nowa, podobnie jak wzory obręczy kół.

Francuzi w celu zapewnienia jeszcze wyższego bezpieczeństwa i komfortu jazdy, rozbudowali systemy wspomagania prowadzenia i łączność ze światem. 308 będzie oferował teraz 8 systemów najnowszej generacji, w tym automatyczny system awaryjnego hamowania (Active Safety Brake) i system aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning). Wprowadzony po raz pierwszy przez Grupę PSA aktywny tempomat jest obecnie dostępny z funkcją "Stop" dla wersji z automatyczną skrzynią biegów i z funkcją 30 km/h dla wersji z manualną skrzynią biegów.

Przeczytaj: TEST Peugeot 308 GTI 1.6 THP 270: moc na drugim planie

Teraz parkowanie kompaktowym Peugeotem ma być jeszcze prostsze. Auto wzbogaciło się o system Visiopark 1 z kamerą cofania o polu widzenia 180° i funkcją Park Assist. Podczas wykonywania manewru parkowania, system mierzy ilość wolnego miejsca i steruje obrotami kierownicy bez udziału kierowcy. Dotykowy ekran pojemnościowy otrzymał zmieniony interfejs graficzny, sprzężony z systemem nawigacji 3D (dostępne usługi głosowe, mapy TomTom) z dostępem do internetu, dzięki któremu szybciej można włączać poszczególne funkcje. Mirror Screen umożliwia wyświetlenie funkcji smartfona na wyświetlaczu. Urządzenie jest kompatybilne z protokołami łączności Mirrorlink, Android Auto i Apple Carplay.

Peugeot zapewnia, że samochód ma teraz jeszcze lepsze właściwości jezdne, przede wszystkim za sprawą rzadko spotykanej w tym segmencie automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów. Taka skrzynia jest łączona z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi 180 S&S (wersja wyposażenia GT) oraz słabszym dieslem o mocy 130 KM. Ponadto klienci będą mogli wybrać zasilany benzyną 3-cylindrowy motor 1.2 PureTech. Topowa jednostka benzynowa 1.6 THP montowana w modelu 308 GTi dostarcza 270 koni mechanicznych mocy i zapewnia świetne osiągi (przyspieszenie 0-100 km w czasie 6 s).

Peugeot 308 będzie dostępny w pięciu poziomach wyposażenia: Access, Active, Allure, GT i GTi.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki