SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Techrules AT96 TREV – sportowiec z własną elektrownią

Techrules AT96 TREV – sportowiec z własną elektrownią

02.03.2016, godz. 16:54
Techrules AT96 TREV
Techrules AT96 TREV foto: se.pl

Techrules AT96 TREV to elektryczne sportowe auto koncepcyjne zbudowane przez Chińczyków. Elektryczny napęd zastosowany w tym aucie ma ponad 1000 KM i wykorzystuje energię wytworzoną przez turbinę gazową. Auto może też być ładowane z domowego gniazdka.

Techrules AT96 TREV to auto koncepcyjne wykorzystujące wiele rozwiązań technologicznych znanych już z innych aut, ale Chińczycy zapewniają, że wprowadzili w nich wiele ulepszeń i zmian. Co ciekawe, producent twierdzi, że AT96 TREV oprócz sportowych zastosowań, może być wykorzystywany do codziennego użytku. Naładowane z domowego gniazdka baterie pozwolą mu pokonać około 150 kilometrów.

Akumulatory użyte w tym aucie są wykonane w technologii litowo-manganowej, a aby uniknąć ich przeładowania i przegrzewania zaprojektowano specjalny system zarządzania energią. Było to niezbędne, ponieważ ten typ akumulatorów charakteryzuje się różnym tempem gromadzenia energii w ogniwach. Inteligentne zarządzanie energią pozwala na jej dystrybucję od ogniw, które ładują się szybciej, do tych nieco wolniejszych. Dzięki temu proces ładowania akumulatorów trwa jedynie 40 min.

Zobacz również: Jak wygląda eksploatacja aut hybrydowych i elektrycznych przy niskich temperaturach

Oprócz opcji ładowania auta z gniazdka, producent przewidział możliwość ładowania akumulatorów z pokładowej elektrowni. Chodzi o turbinę podobną do tych, k™óre są stosowane w lotnictwie. Do jej napędu wykorzystuje się skompresowane powietrze atmosferyczne, które jest dodatkowo podgrzane spalinami i wymieszane z paliwem. Eksplozja tej mieszaniny napędza wirnik turbiny.

Auto jest napędzane aż sześcioma silnikami elektrycznymi (przednie koła są napędzane pojedynczymi, a koła tylne podwójnymi silnikami), Łączna moc zespołu napędowego to 1044 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 8640 Nm. Aby zapewnić silnikom pełną moc, ładująca baterie turbina rozpędza się do 96 tysięcy obrotów na minutę, generując 36 kW mocy, z czego 30 kW (41 KM) służy to ładowania akumulatorów, a 6 kW do zasilania osprzętu.

Techrules AT96 TREV rozpędza się do pierwszej setki w 2,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 350 km/h. Producent twierdzi, że realny zasięg auta to 2000 kilometrów. Ograniczenie to wynika z 80-litrowego zbiornika na paliwo służące do napędu turbiny.

Przeczytaj też: Top 10: auta na baterie z najlepszym przyspieszeniem

Jak łatwo się domyślić, nie chodzi o paliwo ze zwykłej stancji benzynowej, a o specjalne paliwo lotnicze. Co ciekawe, jedynym elementem wymagającym obsługi tego auta jest filtr powietrza.

Karoseria Techrules AT96 TREV jest wykonana z włókna weglowego, dzięki czemu auto waży 1380 kg. Producent zapowiada, że produkcyjna wersja auta ma schudnąć do około 1000 kg.

Technologia wykorzystana w tym aucie ma niebawem trafić do nowych pojazdów producenta w segmencie osobowych aut kompaktowych.

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: