SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości To nie jest Golf, ani Jetta... to Volkswagen New Midsize Coupe - FOTO

To nie jest Golf, ani Jetta... to Volkswagen New Midsize Coupe - FOTO

21.04.2014, godz. 11:37
Volkswagen New Midsize Coupe
foto: Volkswagen

Wszystko wskazuje na to, że Volkswagen niebawem będzie miał w swojej ofercie kompaktowego sedana o sylwetce coupe. Taki pojazd właśnie debiutuje na motoryzacyjnych targach w Chinach, a szanse na wprowadzenie go do seryjnej produkcji są bardzo duże.

Volkswagen idzie z duchem czasu i coraz śmielej projektuje swoje samochody. Najnowszy dzieło designerów o nazwie Volkswagen New Midsize Coupe pokazuje, że Niemcy zamierzają powalczyć o nowych klientów zgrabnym, 4-drzwiowym coupe. Auto Powstało na modułowej płycie podłogowej MQB, z której korzysta m.in. VW Golf. Po niektórych częściach widać zresztą, że popularny hatchback okazał się bezpośrednim dawcą elementów do budowy tego dynamicznego sedana. Przykładowo wnętrze w całości zostało z niego przejęte. Nadwozie mierzy 4597 mm długości, 1833 mm szerokości oraz 1422 mm wysokości, a to oznacza, że projekt jest krótszy i niższy od Jetty.

Przeczytaj też: Nowy Volkswagen Passat 2015 (generacja B8) na pierwszych szpiegowskich zdjęciach

Z zewnątrz widać jednak sporo nowości. Przód nawiązujący do Jetty został narysowany od nowa. Świetnie prezentują się LED-owe reflektory, czy masywny wlot powietrza w zderzaku ozdobiony chromowanymi listwami. W tylny zderzak wkomponowano eleganckie końcówki układu wydechowego, rozstawione po bokach, a klosze lamp wyposażone w diodową technologię zbliżono wyglądem do tych z Passata. Linia dachu delikatnie opada, a drzwi prawdopodobnie zostały pozbawione ramek. Efektownym wykończeniem są 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Wydzielony bagażnik jest w stanie pomieścić aż 500 litrów.

Pod maską koncepcyjnego egzemplarza Volkswagena New Midsize Coupe ulokowano spalinowy, turbodoładowany motor 2.0 TSI o mocy 220 KM. Pozwala on an osiągnięcie ze startu zatrzymanego pierwszych 100 km/h w czasie 6.5 sekundy. Maksymalna prędkość możliwa do rozwinięcia to 244 km/h. Za przełożenie napędu na oś przednią odpowiada 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: