Toyota C-HR już w Polsce! Znamy cenę i wyposażenie

2016-08-30 10:48

Toyota C-HR to japońska nowość w klasie crossoverów. Auto ma hybrydowy układ napędowy opakowany w nowocześnie zaprojektowaną karoserię. Pierwszy egzemplarz pojazdu jest już w Polsce. Samochód trafił na przedpremierowy pokaz do dilera Toyota Bednarscy w Toruniu. W najbliższy weekend CH-R pojawi się też w Warszawie. Cena podstawowej wersji auta będzie startować od 79 900 zł.

Toyota wkracza do walki o klientów poszukujących kompaktowego crossovera z napędem hybrydowym. Model C-HR (Compact Hybrid Revolution) jako koncept został zaprezentowany w 2014 roku, a rok później na paryskim salonie samochodowym pokazano światu produkcyjną wersję auta. Zanim nowy model trafi do salonów sprzedaży i klientów, Toyota prezentuje auto najpierw dilerom na statycznych pokazach.

Karoseria auta została zaprojektowana bardzo odważnie. Ostre linie i przetłoczenia nadają sylwetce dynamiki, a specjalny lakier podkreśla wszystkie kształty. Ciekawym detalem są ukryte klamki tylnych drzwi, dzięki czemu auto wygląda na trzydrzwiowe.

Przetestowaliśmy: Toyota C-HR 1.8 Hybrid: narodziny nowego hitu

Toyota C-HR powstała na nowej platformie TNGA. Rozmiary to 4360 mm długości, 1795 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2640 mm (o 20 mm mniej niż w RAV4).

Toyota C-HR może być napędzana układem hybrydowym o mocy 122 KM. Moc przednie koła jest w tym przypadku przekazywana za pośrednictwem skrzyni e-CVT. Auto będzie też dostępne z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM i 185 Nm, który zadebiutował w modelu Auris. Silnik wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km oraz emisją spalin 128 g/km. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT łączoną z napędem na przednią oś lub na 4 koła.

Sprawdź: TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid E-CVT 4x4: superuniwersalna?

Standardowo oferowany w C-HR pakiet Toyota Safety Sense obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control). Wykorzystano w nim najnowocześniejszą technologię radarową, która znacząco zwiększa zasięg oraz precyzję działania w porównaniu do popularnych rozwiązań stosowanych w systemach bezpieczeństwa czynnego dostępnych najczęściej na rynku.

Na liście wyposażenia opcjonalnego oprócz felg aluminiowych i automatycznej klimatyzacji znajdziemy m.in: aktywny tempomat, system multimedialny z 9-calowym ekranem dotykowym, skórzaną tapicerkę, kamerę cofania, system inteligentny kluczyk, tylny spojler dachowy, światła w technologii LED.

Przedsprzedaż Toyoty CH-R ruszy w Europie we wrześniu, zaś do salonów samochód trafi przed końcem 2016 roku. Toyota zakłada, że roczna sprzedaż wyniesie około 100 tys. egzemplarzy. Cena podstawowej wersji z silnikiem 1.2 Turbo 116 KM będzie rozpoczynała się od 79 900 zł. Za hybrydę trzeba będzie zapłacić minimum 104 900 zł.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki