Toyota C-HR w wersji gotowej do sprzedaży. Wiemy kiedy trafi do salonów

2016-06-29 13:11

Japończycy prezentują Toyotę C-HR gotową na podbój klasy crossoverów. Wersja przeznaczona do sprzedaży ma zapewnić marce mocne wejście w dynamicznie rosnący rynek podwyższonych kompaktów. Auto pojawi się w polskich salonach pod koniec 2016 roku.

W Europie samochody klasy SUV są najczęściej wybieranymi pojazdami przez klientów, dlatego Toyota nie mogła już dłużej czekać z wprowadzeniem własnego przedstawiciela. Toyota C-HR (nazwa to skrót od Compact Hybrid Revolution) powstała, aby się wyróżniać – zarówno na tle segmentu crossoverów, jak i w gamie modeli marki. Nadwozie łączy smukłą linię coupe z muskularną dolną częścią i wyrazistym przodem. Klamki w tylnych drzwiach zintegrowano ze słupkiem C. Reflektory są wyposażone w technologię Full LED ze światłowodami i kierunkowskazami sekwencyjnymi. Auto zostało zbudowane na nowej platformie TNGA. Rozmiary to 4360 mm długości, 1795 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2640 mm (o 20 mm mniej niż w RAV4).

.
Innowacyjny projekt wnętrza

Projekt przestronnej kabiny jest skoncentrowany na komforcie kierowcy. Wielowarstwowy projekt deski rozdzielczej znajduje kontynuację w wykończeniu drzwi. Oparty jest na kontraście między miękkimi materiałami i ostrymi liniami. Wnętrze tworzy świeżą, komfortową przestrzeń. O wysokiej jakości wykończenia decydują unikalne materiały, w tym gładka skóra Nappa, panele w kolorze Piano Black i satynowo-srebrne zdobienia.

Zobacz też: Nowa Toyota Prius IV: polski CENNIK hybrydy

Konsola centralna z przełącznikami i 8-calowym ekranem dotykowym została skierowana w stronę kierowcy. Prowadzący samochód ma w zasięgu ręki nowy system multimedialny z platformą nawigacji Multi-Media '16 oraz rozbudowanymi usługami łączności i wymiany danych. Fotele pokryte są tapicerkami w nowych wzorach i kompozycjach kolorystycznych, o przyjemnych w dotyku teksturach. Klienci będą mogli wybierać spośród trzech kompozycji kolorystycznych wnętrza – ciemnoszarej, niebiesko-czarnej i brązowo-czarnej.

.
Dbałość o bezpieczeństwo

Strategia Toyoty zakłada udostępnianie szerokim rzeszom kierowców zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego. Pakiet Toyota Safety Sense nowej generacji, który będzie standardowo oferowany w C-HR, obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control). Wykorzystano w nim najnowocześniejszą technologię radarową, która znacząco zwiększa zasięg oraz precyzję działania w porównaniu do popularnych rozwiązań stosowanych w systemach bezpieczeństwa czynnego dostępnych najczęściej na rynku.

.
Napęd CH-R

Model C-HR dysponuje hybrydowym układem napędowym najnowszej generacji, dzięki któremu emisja CO2 wynosi 85 g/km, zaś zużycie paliwa 3,7 l/100 km. Hybryda zapewnia moc 122 KM. Sprawność cieplna silnika benzynowego współpracującego z motorem elektrycznym, została podniesiona do 40% – to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej.

Przeczytaj: Po świecie jeździ 9 milionów hybryd Toyoty

Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM i 185 Nm, który zadebiutował w modelu Auris. Silnik wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km oraz emisją spalin 128 g/km. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła.

Przedsprzedaż Toyoty CH-R ruszy w Europie we wrześniu, zaś do salonów samochód trafi przed końcem 2016 roku. Toyota zakłada, że roczna sprzedaż wyniesie około 100 tys. egzemplarzy.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki