SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Toyota GT86 CS-R: powrót tylnego napędu do rajdów

Toyota GT86 CS-R: powrót tylnego napędu do rajdów

02.10.2015, godz. 16:35
rajdowa Toyota GT86 CS-R
rajdowa Toyota GT86 CS-R foto: toyota

Fani sportowego ścigania się samochodami z tylnym napędem, będą z tej informacji zadowoleni. Toyota GT86 w odmianie CS-R3 przeszła pomyślnie homologację i tym samym staje się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w 21 wieku.

Spełnienie wymogów kategorii R3 FIA przez samochód tylnonapędowy wymagało dużych nakładów pracy. Kategoria ta jest zdominowana przez samochody z napędem na przednią oś. Po otrzymaniu homologacji, GT86 może brać udział w rajdach organizowanych według zasad FIA, w tym w Rajdowych Mistrzostwach Świata (FIA WRC).

Dzięki tylnemu napędowi GT86 CS-R3 powraca do rajdowej tradycji i daje kierowcy bezkonkurencyjne właściwości jezdne i jedyne w swoim rodzaju doznania z prowadzenia. Należący do TOYOTA Motorsport GmbH zespół TOYOTA Team Europe odnosił swoje pierwsze sukcesy w latach 80-tych za kierownicą tylnonapędowego modelu Celica Twincam Turbo, która wielokrotnie wygrywała Rajd Safari. Zainspirowana tym dziedzictwem, TOYOTA Motorsport GmbH przygotowała swój najnowszy samochód rajdowy z myślą o indywidualnych klientach.

Zobacz też: TEST Toyota GT86 2.0 Boxer TRD: w małym ciele wielki duch

Toyota GT86 CS-R3 to rasowe auto łączece świetne zdolności rajdowe ze sportowym wyglądem. Auto napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer. Aby przystosować go do wymagań przepisów R3, konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do stosowanego w samochodach seryjnych. Dzięki ogromnemu doświadczeniu specjalistów TMG w tuningu silników, udało im się zwiększyć moc samochodu z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm. Napęd na koła przenosi sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów firmy Drenth, przeznaczona specjalnie do samochodów z tylnym napędem. Auto otrzymało również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Auto jest standardowo wyposażone w klatkę bezpieczeństwa. W ciągu najbliższych tygodni, jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu serii HJS TMG CS-R3 Trophy, model GT86 CS-R3 będzie można zobaczyć w akcji podczas trzech imprez. W październiku wystartuje w Rajdzie Trzech Miast w Niemczech (23-24.10). W roli samochodu startowego auto wystąpi na rajdach Baden-Wurttemberg Rally w Niemczech (9-10.10) i Condroz Rally w Belgii (6-8.11).

Cena Toyoty GT86 CS-R3 z homologacją i sportowym wyposażeniem uwzględniającym podwozie i silnik po tuningu rozpoczyna się od 84 tys. Euro bez VAT.

WIDEO - tak jeździ Toyota GT86 CS-R3

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: