Toyota Prius+ lifting 2015: hybrydowy van po zmianach

2015-04-23 13:11

W salonach Toyoty w Polsce debiutuje Toyota Prius+ po zmianach modelowych na rok 2015. Hybrydowy minivan otrzymał bardziej dynamiczne nadwozie, poprawione wykończenie wnętrza oraz udoskonalony napęd, spełniający normę Euro 6.

Zmiany wyglądu nadwozia objęły przód, tył oraz linię boczną. Są inne lampy przednie i przebudowany grill dla upodobnienia auta do nowego Aurisa i Avensisa. Światła drogowe oraz mijania zostały wyposażone w diodową technologię. Auto zostało optycznie poszerzone poprzez przebudowę zderzaka, który załamuje się w kierunku nowych wlotów powietrza i świateł LED do jazdy dziennej. Z tyłu nowy kształt otrzymały klosze lamp i pokrywa bagażnika, a zderzak został zintegrowany z dyfuzorem oraz wnęką na tablicę rejestracyjną.

Modernizacja wnętrza

Wnętrze nowego Priusa+ to unowocześniony wygląd tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej. Pomiędzy przeprojektowanymi zegarami umieszczono 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, który obok standardowych informacji pokazuje także schemat działania układu hybrydowego oraz poziom naładowania akumulatorów. Funkcja Eco Judge wspomaga kierowcę w uzyskaniu jeszcze większej wydajności napędu hybrydowego. Na ekranie można sprawdzić także ustawienia systemu aktywnego tempomatu, klimatyzacji i systemu audio.

Przeczytaj też: Odświeżona Toyota Auris hybrid w polskich salonach

Na konsoli środkowej umieszczono ekran dotykowy najnowszej wersji systemu multimedialnego Toyota Touch 2. Unowocześniony wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala i rozdzielczości 800x480 pikseli. System Toyota Touch 2 & Go Plus wyposażony jest w nową funkcję "Play More Like This" - inteligentny system rozpoznawania utworów, który pomoże stworzyć playlisty pasujące do nastroju kierowcy. Najbardziej rozbudowana wersja systemu multimedialnego umożliwia także połączenie z internetem za pośrednictwem funkcji hotspot na smartfonie.

Systemy bezpieczeństwa

Nowa wersja Priusa+ otrzymała bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa. System ochrony przedzderzeniowej (PCS) został wzmocniony i może teraz zredukować prędkość o 60 km/h. Dodatkowo, kierowca może ustawić czas ostrzegania o zbliżającym się niebezpieczeństwie lub całkowicie go wyłączyć. W razie nagłego hamowania EBS (Emergency Brake Signal) włącza wszystkie kierunkowskazy, by ostrzec innych uczestników ruchu i zapobiec uderzeniu nadjeżdżającego z tyłu samochodu. Nowość to asystent parkowania (SIPA).

Wydajniejszy napęd

7-osobowy minivan wykorzystuje do napędu benzynowy silnik 1.8 o mocy 99 KM, który współpracuje z 81-konną jednostką elektryczną. Całość generuje 136 KM. Pierwsze 100 km/h pojawia się po 11,3 sekundy. Auto po liftingu jest wydajniejsze i dostosowane do norm emisji spalin Euro 6. Zawieszenie zostało zoptymalizowane pod kątem prowadzenia i komfortu.

Ceny odświeżonej Toyoty Prius+ w polskich salonach zaczynają się od 133 900 zł. W standardzie znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, 16-calowe felgi aluminiowe, multifunkcyjną kierownicę obitą skórą czy system multimedialny Toyota Touch 2 z dotykowym ekranem o przekątnej 6,1 cala.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki