Venga bestselerem Kii w Polsce

2011-06-20 8:01

Polacy polubili koreańskie auta. W ciągu pierwszych 5 miesięcy tego roku klientów w Polsce znalazło 6910 sztuk samochodów Kia, co oznacza wzrost rok do roku o 2,63 proc. Bestsellerem koreańskiej marki na rynku polskim jest obecnie Venga – model segmentu B-MPV, którego ceny zaczynają się od 39 900 zł.

Koncern Kia przez ostatnie lata pracował na poprawę swojego wizerunku. Klienci najwyraźniej doceniają te starania, bo w Polsce i na świecie koerańska marka odnotowuje coraz lepsze wyniki sprzedaży. W Polsce pomimo zmian prawa i ograniczenia w możliwościach odliczania podatku VAT od zakupu nowych samochodów, sprzedaż aut Kia jest stabilna. Od stycznia do maja tego roku klientów na rynku polskim znalazło 6910 szt. samochodów Kia co daje wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 2,63 proc.

Przeczytaj koniecznie: Kia venga zdobywa nagrody za wzornictwo

Tegorocznym bestsellerem Kia w Polsce jest należąca do segmentu B-MPV Venga, której sprzedaż na koniec maja wyniosła 2106 sztuk. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje z liczbą 1811 model cee’d zaliczająny do segmentu C. Trzecie i ostatnie miejsce na podium z wynikiem 1634 sztuk. należy dla SUV-a Sportage.

Patrz także: Kia Sportage trzeciej generacji - parametry techniczne, spalanie, nowinki techniczne

Na uwagę zasługuje w tym miejscu fakt, że nowy Sportage, pokonując tak mocnych rywali jak Mitsubishi ASX, Toyota RAV4, czy Honda CR-V,  jest  najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie samochodów terenowych. Jednym z atutów Sportage jest  cena,  ale z pewnością model ten nie odniósłby takiego sukcesu gdyby nie nowoczesny wygląd,  bogate wyposażenie oraz duży wybór oszczędnych jednostek napędowych. Na kolejnych miejscach pod względem sprzedaży w Polsce znalazły się: Picanto (708 szt.),  Soul (474 szt.),  Sorento (111 szt.), Magentis (41 szt.).

>>> Kia Picanto - znamy już ceny!

Biorąc pod uwagę, że w kwietniu rozpoczęliśmy sprzedaż długo oczekiwanego, modelu Picanto zaś kilka tygodni temu opublikowane zostały pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Optimy oraz szkice Rio jestem przekonany, że pozycja nasz koncernu będzie się ciągle umacniała – mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. - Celem Kia Motors Polska jest w roku 2011 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17 000 szt. samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku do 5,5 proc. A patrząc na ofensywę produktową Kia jestem o przyszłość spokojny – dodaje.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki