SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volkswagen Amarok po modernizacji z silnikiem V6 jesienią w polskich salonach

Volkswagen Amarok po modernizacji z silnikiem V6 jesienią w polskich salonach

02.06.2016, godz. 10:03
Volkswagen Amarok V6 3.0 TDI
Volkswagen Amarok V6 3.0 TDI foto: Volkswagen

Poprawiony wizualnie oraz technicznie Volkswagen Amarok jesienią trafi do salonów. Sprzedaż otworzy bogato wyposażony model specjalny Aventura. Nowa wersja niemieckiego pick-upa to przede wszystkim lepsze wyposażenie oraz nieoferowany wcześniej sześciocylindrowy turbodiesel. Jednostka V6 3.0 TDI nowej generacji będzie montowana w trzech wariantach mocy.

.
Nowość pod maską

Volkswagen Amarok po liftingu zapewnia więcej możliwości dzięki nowemu silnikowi V6 3.0 TDI w ofercie. Nowy widlasty diesel ma spełniać oczekiwania właścicieli Amaroka szukających silnika, który zapewnia dużą dynamikę już przy niskich obrotach i charakteryzuje się dużą elastycznością. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1500 obr./min. Silnik 3.0 TDI pojawi się w trzech wersjach różniących się mocą: 163 KM, 204 KM lub 224 KM. Najmocniejsze wydanie o sile 550 Nm potrafi rozwinąć maksymalną prędkość 193 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 7,9 s. Wszystkie wersje silnika spełniają nową normę emisji spalin Euro 6.

Przeczytaj: TEST Volkswagen Amarok Ultimate 2.0 BiTDI 4MOTION

Początkowo pod koniec września 2016 r. w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy wariant silnika. Zależnie od mocy silnik V6 3.0 TDI będzie montowany w różnych wersjach Amaroka, różniących się rodzajem napędu. Dostępne będą auta z klasycznym napędem na tylne koła, z napędem 4MOTION (z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi i skrzynią manualną), a także ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).

Zastosowany po raz pierwszy w Amaroku i dostępny seryjnie w Europie, będzie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic. Panewrowanie pck-upem ułatwiać ma system parkowania Park Pilot z kamerą Rear View znajdującą się z tyłu auta. W topowej 224-konnej odmianie auto dostało nowe 17-calowe tarcze hamulcowe przy kołach przedniej osi oraz 16-calowe tarcze z tyłu.
.

Zmiany wnętrza

Zastąpienie krągłości poziomymi i pionowymi kreskami sprawiło, że wnętrze Amaroka stało się bardziej wyraziste i zgodne z obecną stylistyką marki VW. W kabinie zagościły też lepsze materiały wykończeniowe i nowe, regulowane elektrycznie fotele ergoComfort dla kierowcy i pasażera. Za dopłatą będzie dostępna elektryczna regulacja foteli w 14 pozycjach, a także tapicerka ze skóry Nappa z ozdobnymi szwami i podgrzewaniem. Liczne schowki w kabinie zwiększają jej praktyczność. Łączność Bluetooth ułatwia zbuowanie zestawu głośnomówiącego, a ładowanie urządzeń przenośnych może odbywać maksymalni enawet w czterech gniazd z zasilaniem 12 V.

Dzięki wielofunkcyjnej kierownicy obsługa radia, telefonu i komputera pokładowego stały się prostsze. Wyświetlacz znajdujący się pomiędzy klasycznymi wskaźnikami o okrągłych tarczach w wersji Aventura jest kolorowy i wyświetla trójwymiarowy obraz. Za pomocą nowych, opcjonalnych łopatek przy kierownicy (seryjne w modelu Aventura) można sterować pracą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Czytaj: Volkswagen Amarok vs. Isuzu D-MAX: porównanie pick-upów

Wysoko na konsoli środkowej znajduje się ekran nowego systemu multimedialnego. Dzięki takim funkcjom jak App Connect, Guide&Inform czy Car-Net można np. za pomocą interfejsu USB korzystać w samochodowym sprzęcie multimedialnym z aplikacji dostępnych na smartfonach, obsługując je na dotykowym ekranie Amaroka. System nawigacyjny Discover Media wyposażono ponadto seryjnie w cyfrowy odbiór radiowy DAB+.

W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Auto ma nadwozie o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami) i spełnia wszelkie wymagania, jakie stawia się klasycznym pick-upom. Zwiększono do tego rozmiar kół, dzięki czemu auto wydaje się jeszcze bardziej potężne.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: