SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości Volkswagen e-Golf po liftingu z zasięgiem do 300 km

Volkswagen e-Golf po liftingu z zasięgiem do 300 km

18.11.2016, godz. 14:38
Volkswagen e-Golf lifting 2017
Volkswagen e-Golf lifting 2017 foto: Volkswagen

Volkswagen poprawił swojego w pełni elektrycznego e-Golfa. Kompakt nieemitujący żadnych szkodliwych substancji jest teraz nieco mocniejszy i ma o 50 procent wyższy zasięg. Auto z w pełni naładowanymi akumulatorami może przejechać nawet do 300 km.

Zmodernizowany Volkswagen e-Golf jest efektywniejszy niż poprzednik. Silnik elektryczny rozwija teraz moc 100 kW, czyli o 15 kW większą niż starszy e-Golf. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego - teraz zamiast 270 Nm jest 290 Nm. Średnie zużycie energii mierzone według cyklu NEDC, wynosi 12,7 kWh/100 km. W miejscu użytkowania samochód nie emituje żadnych spalin. Większa moc przełożyła się na lepsze osiągi e-Golfa - od 0 do 100 km/h kompakt przyspiesza w czasie 9,6 s. Prędkość maksymalna wzrosła do 150 km/h.

Sprawdź: TEST Volkswagen e-Golf – w pełni elektryczne Das Auto

Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km. Auto z roku modelowego 2017 posiada nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu godziny naładować do 80% pojemności. W nocy albo podczas pobytu w pracy, korzystając z tzw. Wallboxu (AC/7,2 kW) akumulatory auta można napełnić do pełnej pojemności w ciągu sześciu godzin.

Nowy Volkswagen e-Golf to też zmodyfikowany przód i tył nadwozia, z nowymi reflektorami wykonanymi w technice LED oraz z nowymi diodowymi lampami z tyłu. Inna zmiana to cyfrowy wyświetlacz w miejscu zegarów (Active Info Display). Ponadto, jako pierwszy samochód na świecie z napędem elektrycznym, nowy Golf został wyposażony w system multimedialny, który może być obsługiwany przez kierowcę przy pomocy gestów. Do seryjnego wyposażenia należy system nawigacji "Discover Pro" z 9,2 calowym ekranem.

Przeczytaj też: Jeszcze mocniejszy Volkswagen Golf GTI

Przy okazji modernizacji auta, rozszerzono gamę systemów asystujących. Do dyspozycji są m.in. system wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (częściowo autonomiczna jazda do prędkości 60 km/h), system rozpoznawania pieszych w autach wyposażonych we Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City), a także asystenta Emergency Assist (automatyczne zatrzymywanie pojazdu gdy kierowca np. straci przytomność).

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: