SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volkswagen Golf GTI Dark Shine: Niemcy kochają tuningować Golfy

Volkswagen Golf GTI Dark Shine: Niemcy kochają tuningować Golfy

15.05.2015, godz. 11:10
Volkswagen Golf GTI Dark Shine
Volkswagen Golf GTI Dark Shine foto: Volkswagen

Coroczny zlot nad jeziorem Worthersee w Austrii, organizowany dla fanów pojazdów z grupy Volkswagena, to europejskie święto nie tylko Golfa GTI, ale także profesjonalnego tuningu. Grupa praktykantów zbierających doświadczenie zawodowe w Volkswagenie, specjalnie z okazji zlotu otrzymała do przeróbki najnowszego Golfa GTI.

Producenci wchodzący w skład koncernu VAG, każdego roku przygotowują różne niespodzianki na zlot GTI Treffen. Praktykanci Volkswagena w wieku do 23 lat, zbudowali auto o nazwie Volkswagen Golf GTI Dark Shine. Na koniec dumni z efektu końcowego, wzięli udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej ze swoim kompaktowym dziełem.

Zobacz: Volkswagen Golf GTI Clubsport: najmocniejszy z Golfów GTI

Za bazę do budowy posłużył 3-drzwiowy hatchback w wersji GTI. Zaczynając od silnika, modyfikacje posunęły się tak daleko, że z seryjnych 230 KM mocy wykręcono aż 390 KM! Moment obrotowy podniósł się natomiast z 300 Nm do 487 Nm. Wymieniono turbosprężarkę, intercooler, system doprowadzający powietrze do silnika, oprogramowanie komputera oraz przekonstruowano układ wydechowy na bardziej sportowy. O wytracanie prędkości dba ceramiczny zestaw dużych tarczy hamulcowych z wielkimi zaciskami.

Czytaj: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI - TEST kultowego z hot-hatcha

Z zewnątrz od razu widać, że w samochodzie drzemie większa niż seryjnie moc. To za sprawą dwukolorowego malowania opartego o szary lakier metalizowany i sportową perłową żółć. Ospoilerowanie jest bardzo dyskretne, czego nie da się powiedzieć już o obręczach i żółtych zaciskach prześwitujących przez cienkie ramiona felg. Wnętrze w całości nawiązuje do barw na karoserii. Zostało wykonano ręcznie przez praktykantów przy użyciu skóry, Alcantary i żółtego lakieru. Oryginalne fotele zastąpiono kubełkami Recaro. System grający oparto o sprzęt o mocy aż 3500 watów (8 głośników i 3 subwoofery)

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: