SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volkswagen Golf GTI Wolfsburg Edition: debiut na zlocie Worthersee - ZDJĘCIA

Volkswagen Golf GTI Wolfsburg Edition: debiut na zlocie Worthersee - ZDJĘCIA

30.05.2014, godz. 12:13
Volkswagen Golf GTI Wolfsburg Edition
Volkswagen Golf GTI Wolfsburg Edition foto: Volkswagen

Ten samochód niestety nie trafi do produkcji, ale jest ciekawym przykładem, jak można ze smakiem stuningować Volkswagena Golfa GTI. Auto wygląda bardzo rasowo, ma mocny 380-konny silnik, a jego nazwa to GTI Wolfsburg Edition.

Volkswagen od 2008 roku oferuje swoim uczniom szansę rozszerzenia specjalistycznej wiedzy oraz wykazania kreatywności i umiejętności pracy zespołowej, podczas realizacji specjalnych projektów samochodów. Dzięki tej inicjatywie powstają oryginalne projekty, które m.in. są prezentowana na kultowym zlocie GTI Treffen, odbywającym się nad austriackim jeziorem Worthersee

Co zmieniło się w prezentowanym hot-hatchu? Czerwony lakier otrzymał charakterystyczne, sportowe czarne pasy, biegnące przez środek nadwozia oraz jego boki. Elementy te świetnie komponują się z różnymi czarnymi dodatkami, w tym z dużymi obręczami aluminiowymi OZ Racing, pomalowanymi także na czarno. Zza kół prześwitują duże czerwone zaciski hamulcowe. Do nazwy modelowej nawiązują grafiki na drzwiach, przedstawiające zarys miasta Wolfsburga.

Zobacz też: Szalony koncept Volkswagena prosto z gry Gran Turismo 6 - WIDEO

Takie miejskie motywy znajdują się także w kabinie, na boczkach drzwiowych. Inaczej jak w seryjnym GTI prezentuje się kraciasta tapicerka na kubełkowych fotelach, a sporo detali wykończeniowych we wnętrzu polakierowano czerwonym kolorem. O odpowiednie brzmienie, jak to w tuningowanych autach bywa, dba profesjonalny zestaw audio o mocy 2170 W z jedenastoma głośnikami. W bagażniku umieszczono ten największy, jakim jest subwoofer. Ponadto na pokładzie można znaleźć 24-calowy monitor LED-LCD i konsolę PlayStation.

A co pod maską? W tak przerobionym aucie nie wypadało zostawić seryjnego silnika. Jednostka napędowa to motor 2.0 TSI z turbodoładowaniem, którego moc po modyfikacjach wynosi 380 KM. Napęd trafia na koła przednie za sprawą zautomatyzowanej skrzyni biegów DSG. Co więcej układ wydechowy został wykonany ze stali nierdzewnej z funkcją regulacji głośności.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: