Volkswagen Golf Variant HyMotion: Golf z ogniwem wodorowym

2014-12-16 15:12

Volkswagen prezentuje własną propozycję auta napędzanego ogniwem paliwowym. Golf Variant HyMotion wykorzystuje w napędzie wodór i tlen, które łączą się w czystą wodę. Przy takim połączeniu uwalnia się energia, która przekształcona na energią napędową wprawia auto w ruch i jednocześnie nie emituje żadnych szkodliwych substancji.

Studyjny Volkswagen Golf Variant HyMotion posiada wysokonapięciową baterię litowo-jonową, służącą do magazynowania energii kinetycznej odzyskanej przy hamowaniu (poprzez rekuperację), wspierania fazy uruchamiania ogniwa paliwowego oraz poprawienia dynamiki przy maksymalnym przyspieszaniu. Ogniwo paliwowe i bateria napędzają silnik elektryczny zaadaptowany z e-Golfa. System ogniw paliwowych rozwija moc 100 kW i przekazuje napęd na oś przednią.

Czytaj też: Volkswagen szykuje luksusową limuzynę! Będzie następca Phaetona

Wodór zmagazynowany jest bezpiecznie w czterech zbiornikach z włókna węglowego, umieszczonych pod podłogą. Pozwalają one na przejechanie 500 kilometrów. Tankowanie do pełna tego studyjnego auta trwa tylko trzy minuty. Przyspiesza od 0 do 100 km/h trwa 10 sekund.

Volkswagen wychodzi z założenia, aby napędy alternatywne mogły być realizowane na bazie samochodów wielkoseryjnych. W prezentowanym przypadku podstawę konstrukcyjną tworzy modularna platforma podłogowa (MQB). Model Golf Variant HyMotion tym samym pokazuje, że jest w stanie zastosować na bazie MQB także ogniwo paliwowe. Aktualnie prowadzone są prace rozwojowe tego projektu. W Wolfsburgu uważa się, że napędy wodorowe powinny być wbudowane w przystosowany do codziennej eksploatacji, przemyślany i interesujący cenowo model seryjny.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku


Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki