VW Passat B7, model 2011: Opinie, recenzje, dane techniczne

2011-05-09 0:01

VW Passat B7 w wersji sedan zbiera same pochlebne recenzje. Eksperci chwalą go przede wszystkim za jakość wykonania, poziom bezpieczeństwa i przestronne wnętrze. Nowy Passat niewiele różni się od poprzednika, ale to w przypadku Volkswagena na pewno nie jest zaskoczeniem. Zebraliśmy informacje nt. nowego Passata: opinie, recenzje i komentarze.

Porównania do poprzednich modeli Passata są oczywiste i naturalne. Dziennikarze motoryzacyjni, którzy mieli okazję testować najnowszy model zwracają jednak uwagę, że Volkswagen poprawił się w kilku elementach.

>>> VW Passat 2010 - CENY od 68 tys. zł

Zadbał o bezpieczeństwo wprowadzając system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz postarał się o zwiększenie wygody pasażerów. Eksperci zachwalają też komfortowe fotele i przestrzeń w kabinie.

Wygląd zewnętrzny

Panuje zgodne przekonanie, że Passat jest po prostu samochodem eleganckim, pozbawionym dziwacznych elementów stylizujacych go na auto, jakim nie jest. Co bardziej odważnym nowy Passat kojarzy się z Mercedesem klasy C, pojawiają się też porównania do Audi.



Na pewno łatwo zauważyć, że architekci VW nie zaplanowali stylistycznej rewolucji. Nieco bardziej ekstrawagancki wygląd zarezerwowano dla wersji CC.

* Z zewnątrz nowy Passat upodobnił się do Golfa VI i Polo. Elegancki, szeroki grill i charakterystyczne przetłoczenia drzwi już znamy. Nowością są reflektory z diodami LED, wzorowane na Audi - moto.pl

* Światła z tyłu i przodu wyglądają nieźle, ale warto zamówić bogatszą wersję z ksenonowymi lampami - Cars and Driver

* O nowym Passacie można powiedzieć, że prawie się nie zmienił, ale jest teraz bardziej dopracowany. Są nawet tacy, którzy twierdzą, że ich dzieło może rywalizować z Mercedesem klasy C - moto.wp.pl

* Zniknął przedni grill, który swoim kształtem przypominał ten zastosowany w modelach Audi. Taka zmiana dla niektórych jest korzystna innych razi. Nowy Passat po prostu upodobnił się do wszystkich modeli z gamy Volkswagena - motoryzacyjnie24.pl

Osiągi i praca silnika

Volkswagen przygotował trzy jednostki napędowe dla wielbicieli diesli i cztery wersje benzynowe. Wśród diesli można wybierać spośród silników 1.6 TDI/105 KM, 2.0 TDI/140 KM oraz 2.0 TDI/170 KM. W przypadku silników benzynowych wybór jest jeszcze szerszy. Czekają silniki 1.4 TSI/122 KM, 1.8 TSI/160 KM, 2.0 TSI/210 KM oraz 3.6 V6/300 KM.

Specjaliści testujący wszystkie wersje silnikowe narzekają na brak zrywności modelu z silnikiem  1,4 TSI. Zarzuca mu się również kiepskie osiągi.

* Wersja 1,6 TDI/105 KM na jednym galonie benzyny przejedzie 55 mil (5,15 l/100 km - przyp. red.), co jest nie najlepszym wynikiem, gdy porównamy go z osiągami np. Toyoty Prius, która na tym samym galonie jest w stanie pokonać 59 mil (94 kilometry - przyp. red.)- Car and Driver

* 2-litrowy silnik diesla w Volkswagenie Passacie jest bez wątpienia najlepszym w swojej kategorii, ale oczywiście nie wprawia samochody w taki szybki ruch w przypadku lżejszych samochodów - Forbes

* Jak to w grupie VW, warto zwrócić uwagę na jednostki napędzane olejem napędowym, natomiast najmniej ciekawą propozycją pod względem dynamiki i osiągów jest wersja 1,4 TSI - motoryzacyjnie24.pl

W USA wprowadzona zostanie wersja hybrydowa, która na razie na pewno nie trafi do Europy.

Wnętrze samochodu

 

Podobnie jak w przypadku wyglądu zewnętrznego, nie wiele zmieniło się wnętrze pojazdu. Na plus zalicza się przede wszystkim przestronność i solidność wykonania detali. To one decydują nie tylko o przyjemności jazdy, ale również o poczuciu otaczającego nas luksusu.

* Nowy Passat kontynuuje tradycję używania wysokiej jakości materiałów i poprawiania relacji kierowcy z przyciskami. Wnętrze jest przestronne - sprawdziliśmy, w nowym Passaie mieści się i kierowca z długimi nogami i pasażer siedzący za nim o podobnej posturze. W Volkswagenie rozumieją, czym jest luksus - autos.aol.com

* Wnętrze poddano subtelnym modyfikacjom, przeprojektowano zestaw wskaźników, zastosowano lepsze materiały wykończeniowe - moto.wp.pl

* Dzięki wyjątkowo wygodnym siedzeniom nie byliśmy zmęczeni po kilkugodzinnej jeździe - Kelly Blue Book

Bezpieczeństwo

Kierowcy coraz częściej doceniają względy bezpieczeństwa. Tu Volkswagen postanowił na nowość - chwalony system automatycznej kontroli poziomu zmęczenia kierowcy, który w ekstremalnych przypadkach nawet zatrzymuje samochód.

Auto zatrzyma się, jeśli kierowca nie zareaguje na sygnały wysyłane przez komputer pokładowy przy prędkości mniejszej niż 30 km/h.

* O bezpieczeństwo w wersji Comfortline dba system, który w przypadku gdy reakcje kierowcy są zbyt powolne, zasugeruje odpoczynek, wyśle ostrzeżenie sygnałem akustycznym i optycznym, a w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy - moto.wp.pl

* Najnowocześniejsze technologie, takie jak aktywny tempomat ACC z systemem Front Assist automatycznie regulującym odległość od poprzedzającego pojazdu, zapewnią bezpieczeństwo na każdej trasie. Funkcja awaryjnego hamowania, nawet w uciążliwych korkach ulicznych, współgra z systemami wspomagającymi - volkswagen.pl

Volkswagen Passat B7. Wrażenia ogólne, opinie

Volkswagen zaprezentował kolejny dobry samochód, który powinien bez problemów podbić serca wymagających kierowców. Brak rzucających się w oczy zmian w tym wypadku chyba należy uznać za plus.

Zaletą nowego Passata są wysokie standardy bezpieczeństwa. Niemieccy inżynierowie postawili na ten aspekt jazdy i prawdopodobnie dobrze na tym wyjdą.

* Volkswagen Passat jest wyrafinowanym samochodem z dobrze wykończoną kabiną - przestrzenną i komfortową. Jedzie się wygodnie, a podwozie i cała bryła samochodu pozostaje pod kontrolą nawet podczas dużych prędkości - New Car Test Driver

* To dojrzały samochód dla wymagających kierowców - Motor Trend

* Nowy model otrzymał bardziej komfortowe nastawy zawieszenia, poprawiony układ kierowniczy i porcję elektronicznych pomocników z zakresu komfortu i bezpieczeństwa - moto.pl

Ceny

Warto wydać trochę więcej niż na podobne samochody tej klasy. Najuboższa wersja z najsłabszym silnikiem może nie wystarczyć, dlatego, by być w pełni zadowolonym z zakupu powinniśmy wyłożyć około 100 000 złotych. To dużo, ale gwarancja komfortu i bezpieczeństwa dla wielu nie ma ceny.

Najtańsza wersja 1,4 TSI 122 KM (90kW) 6-biegowy, seria Trendline -> 86 190 złotych, seria Comfortline -> 90 590 zł.

Najdroższa wersja 2,0 TDI CR DPF 170 KM (125 Kw), 4 Motion, DSG, 6-stopniowa, Blue Motion Technology, seria Highline Technology - > 140 590 zł.

Ceny za oficjalnym cennikiem VW (luty 2011):

MODEL TRENDLINE COMFORTLINE HIGHLINE
1.4 TSI 122 KM (90 kW), 6 biegowy 86 190 zł
90 590
1.4 TSI 122 KM (90 kW), 6 biegowy 88 190 92 590
1.4 TSI 122 KM (90 kW), DSG, 7 stopniowa, BlueMotion Technology 101 090
1.8 TSI 160 KM (118 kW), 6 biegowy 93 890 98 290 108 190
1.8 TSI 160 KM (118 kW), DSG, 7 stopniowa
106 790 116 690
2.0 TSI 210 KM (155 kW), 6 biegowy 111 290 121 190
2.0 TSI 210 KM (155 kW), DSG, 6 stopniowy
129 690
1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), 6 biegowy, BlueMotion Technology 97 690 102 090
2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 6 biegowy, BlueMotion Technology 103 390 107 790 117 690
2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), DSG, 6 stopniowa, BlueMotion Technology 116 290 126 190
2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 4MOTION, 6 biegowy, BlueMotion Technology 116 290 126 190
2.0 TDI CR DPF 170 KM (125 kW), 6 biegowy, BlueMotion Technology 113 690 123 590
2.0 TDI CR DPF 170 KM (125 kW), DSG, 6 stopniowa, BlueMotion Technology 122 190 132 090
2.0 TDI CR DPF 170 KM (125 kW), 4MOTION, DSG, 6 stopniowa, BlueMotion Technology 140 590

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki