SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volkswagen Tiguan Allspace: wszystkiego w nim więcej

Volkswagen Tiguan Allspace: wszystkiego w nim więcej

10.03.2017, godz. 13:25
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace foto: Volkswagen

Volkswagen Tiguan będący najpopularniejszym SUV-em niemieckiej produkcji, znajduje na siebie co roku pół miliona nabywców. W 2016 r. Volkswagen wprowadził na rynek drugą generację tego auta, a teraz dodaje do oferty powiększoną, bardziej wszechstronną odmianę - Tiguana Allspace.

Pod nazwą Allspace kryje się rozstaw osi większy o 109 mm (2790 mm) i nadwozie dłuższe o 215 mm (4701 mm). Nowy model może przewieźć teraz więcej bagażu (do 760 litrów) oraz nawet 7 pasażerów (dwa miejsce trzeciego rzędu wyjmowane z podłogi to opcja). Ilość miejsca z tyłu na wysokości kolan pasażerów wzrosła o 54 mm. Wypełniona bagażem po dach kabina ze złożonymi tylnymi przedziałami siedzeń pomieści nawet 1920 litrów ładunku (wersja 7 osobowa do 1775 l). Większa przestrzeń w kabinie stwarza przy tym więcej możliwości aranżacji. Auto plasuje się między znanym już "klasycznym" Tiguanem a największym modelem Touareg.

Gama silników obejmuje sześć silników TSI i TDI odznaczających się wysokim momentem obrotowym (wszystkie spełniają normę Euro 6). Oferta zaczyna się od benzynowej jednostki napędowej o mocy 110 kW/150 KM. Kolejna wersja rozwija 132 kW/180 KM, a topowa dostarcza 162 kW/220 KM. Z kolei trzy turbodiesle mają moc 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 176 kW/240 KM. Wszystkie silniki TDI są wyposażane w katalizator SCR oraz w zbiornik o pojemności 12 litrów czynnika AdBlue, aby do minimum ograniczyć emisję tlenków azotu. Allspace może być wyposażony w napęd na przednie lub na cztery koła. napęd 4MOTION i skrzynia DSG seryjne są w autach z silnikami od 132 kW/180 KM. Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje składany hak, który odblokowuje się elektrycznie. Wersje z napędem na przednią oś, zależnie od silnika, mogą ciągnąć przyczepę o masie do 2.200 kg; w wypadku Tiguana Allspace z napędem na cztery koła wartość ta wynosi 2.500 kg.

Czytaj: TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI vs. Hyundai Tucson 2.0 CRDi

Allspace w stosunku do "zwykłego" Tiguana jest atrakcyjniej wyposażony już w serii. Wersja Trendline ma: relingi dachowe, system multimedialny "Composition Colour" wraz z pakietem "Connectivity" (telefon i port USB), wielofunkcyjną kierownicę, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, eleganckie osłony w kształcie trapezu jako końcówki układu wydechowego oraz podłogę bagażnika o regulowanej wysokości. Jeszcze wyższy poziom prezentują wersje wyposażenia "Comfortline" (m.in. elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika, relingi w kolorze srebrnym) oraz "Highline" (dodatkowo w pełni diodowe reflektory i system "Keyless Access"). Ponadto nowy SUV wchodzi do sprzedaży z systemem multimedialnym nowej generacji – w swojej najwyższej wersji o nazwie "Discover Pro" może być sterowany przy pomocy gestów, co jest nowością w tej klasie samochodów.

Tiguan Allspace będzie dostępny w różnych rodzajach nadwozia. Przednia część może być utrzymana w stylu "Onroad" albo "Offroad". W tej drugiej wersji samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet "Offroad", który obejmuje m.in. osłonę elementów podwozia przydatną podczas jazdy w terenie, czy kąt natarcia większy o 7 stopni niż model typu "Onroad".

Ceny auta w Niemczech w chwili rozpoczęcia sprzedaży będą zaczynać się od około 30 000 euro. Zamówienia na Tuguana Allspace będą przyjmowane od maja. Na razie nie wiadomo jeszcze, ile auto będzie kosztować w Polsce.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: