SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volkswagen Tiguan GTE concept: hybrydowy koncept w seryjnym opakowaniu

Volkswagen Tiguan GTE concept: hybrydowy koncept w seryjnym opakowaniu

15.09.2015, godz. 15:02
Volkswagen Tiguan GTE concept
Volkswagen Tiguan GTE concept foto: Volkswagen

W Europie debiutuje najnowsza generacja Volkswagena Tiguana. Po internecie krążą plotki o przygotowaniach do wprowadzenia hybrydowej odmiany GTE. Oto pierwsze jej zdjęcia!

Nowy Volkswagen Tiguan jest II odsłoną popularnego crossovera. Auto zyskało ogromną popularność, bowiem od 2007 roku na światowe drogi wyjechało ponad 2,6 miliona egzemplarzy! Po ośmiu latach sprzedaży, przyszedł czas na odświeżenie. Nowy Tiguan stylistycznie i technologicznie nawiązuje do VII generacji Golfa i VIII generacji Passata. Oba modele mają w ofercie odmiany hybrydowe GTE i z dużą dozą prawdopodobieństwa można postawić tezę, że będzie seryjny hybrydowy Volkswagen Tiguan GTE.

Czytaj: 2016 Volkswagen Tiguan II generacji: debiut następcy popularnego SUV-a

Pod maską Volkswagena Tiguana GTE concept pracują dwa silniki. To benzynowa jednostka 1.4 TSI, która generuje 150 KM oraz elektryczny motor. Całkowita moc napędu hybrydowego crossovera to 217 KM (160 kW). Napęd trafia na koła poprzez 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG, z którą zintegrowany jest elektryczny agregat. Napięcie pochodzi z baterii litowo-jonowych, które ładowane są m.in. z paneli słonecznych na dachu.

Kliknij: TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG Sport & Style R-Line

Słowo jeszcze o osiągach hybrydowego crossovera. 100 km/h osiągać ma w 8,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 200 km/h, a na samym elektrycznym napędzie 130 km/h. Zasięg na pełnym ładowaniu to 50 km, a łączny zasięg Tiguana GTE, Volkswagen określa na ponad 1 000 km. Deklarowane średnie zużycie paliwa to 1,9 l/100 km, a na 1 km emitowane będzie 42 g CO2.

Czy Volkswagen Tiguan GTE trafi do sprzedaży? Wcześniej czy później tak, jednak na światową premierę wersji produkcyjnej musimy jeszcze trochę poczekać.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Marek Adamowicz zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: