SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volkswagen Transporter T6: debiut szóstej generacji użytkowo-osobowego vana

Volkswagen Transporter T6: debiut szóstej generacji użytkowo-osobowego vana

16.04.2015, godz. 00:22
2015 Volkswagen Transporter T6
2015 Volkswagen Transporter T6 foto: Volkswagen

Volkswagen nie zwalnia tempa. Po zbudowanym z myślą o pracy modelu Caddy nowej generacji, teraz firma z Wolfsburga odmieniła dużo większego Transportera. Auto o oznaczeniu modelowym T6 jest gotowe i zaliczyło swoją oficjalną premierę.

Volkswagen Transporter produkowany od 1950 roku, do dziś doczekał się pięciu generacji, które powstały w ilości niemal 11 milionów egzemplarzy. Całkiem nowa szósta generacja, z wyglądu bardzo przypomina schodzący powoli z rynku model T5, ale auto tak naprawdę jest nowym modelem. Stylistyka tylko delikatnie została unowocześniona, za sprawą mocniej zarysowanych przetłoczeń, wlotów powietrza, czy nowocześniejszych lamp, które opcjonalnie mogą być w pełni LED-owe.

Sprawdź też: Odświeżony Volkswagen Sharan już w Polsce

Znacznie bogatsze stało się wyposażenie vana. Zastosowane materiały wykończeniowe są lepszej jakości, pojawiło się też więcej elektroniki i multimediów, z nowoczesnym dotykowym ekranem wpasowanym w deskę na czele. Nowością debiutującą w Transporterze są systemy wpływające na bezpieczeństwo. Chodzi m.in. o system awaryjnego hamowania przy niskich prędkościach City Emergency Braking, adaptacyjny tempomat ACC, czy asystenta jazdy po zmroku Light Assist.

W opozycji do niedużych zmian w kwestii stylistycznej, duża modernizacja ogarnęła elementy układu napędowego i zawieszenia. Do napędu przede wszystkim mają służyć silniki 2.0 TDI, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6. Rozpiętość mocy jest duża, bo Volkswagen przygotował diesle o sile: 84 KM (62 kW), 102 KM (75 kW), 150 KM (110 kW) i 204 KM (150 kW). Motory benzynowe jakie pojawią się w ofercie to czterocylindrowe TSI: 150 KM (110 kW) i 204 KM (150 kW). Jednostki poza połączeniem ze skrzyniami manualnymi, mogą także w większości wymienionych silników współpracować z przekładniami automatycznymi DSG. Auta będzie można wyposażyć tajkże w napęd na cztery koła 4MOTION.

Sprawdź: Nowy Volkswagen Caddy IV tylko z polskiej fabryki - WIDEO

Powierzchnia ładunkowa Transportera furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3. W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej w połączeniu z większym rozstawem osi (przedział ładunkowy w takiej konfiguracji to pojemność 9,3 m3).

Volkswagen T6 podobnie jak poprzednik będzie powstawał w wielu wersjach i różnych formach zabudowy. Jako samochody użytkowe (Furgon z zabudową skrzyniową, z podwójną kabiną oraz jako kombi), jako przestronne osobowe transportery (Multivan i Caravelle) oraz jako samochód rekreacyjny (California). Ceny dostawczej wersji Transportera startują w Niemczech od 23 035 euro plus VAT. Osobowy Multivan otwiera cennik kwotą 29 952 euro.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: