SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volkswagen TRISTAR: wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk - GALERIA

Volkswagen TRISTAR: wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk - GALERIA

23.09.2014, godz. 11:36
Volkswagen TRISTAR
Volkswagen TRISTAR foto: Volkswagen

W roku trzydziestego jubileuszu pierwszego studyjnego Volkswagena Syncro, niemiecka marka zajmująca się m.in. wytwarzaniem samochodów użytkowych, prezentuje koncepcyjny model TRISTAR. Pojazd ten to niespotykana wcześniej kombinacja wszystkich najlepszych cech aktualnej serii T.

Volkswagen przedstawia Transportera przyszłości. Zdolność do poruszania się po ekstremalnym terenie połączona z elastycznymi możliwościami transportu i załadunku, to właśnie TRISTAR. Auto ma być wygodnym narzędziem pracy dla architekta, członka ekipy filmowej, serwisanta, ogrodnika czy uczestnika trudnych ekspedycji.

Na zbliżających się Salonie Samochodowym w Paryżu, Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentuje koncepcyjne auto o legendarnej nazwie TRISTAR. Masywny samochód skrzyniowy z Extended Cab, orurowaniem nad skrzynią i krótkim rozstawem osi. Konstrukcja dysponuje stałym napędem na wszystkie koła 4Motion, z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi podwyższonym o 30 mm zawieszeniem. Pojazd koncepcyjny został wyposażony w jednostkę 2.0 TDI (150 kW) i 450 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 10,0 s.

Czytaj też: TEST Volkswagen Polo R WRC 2.0 TSI: mały szaleniec - ZDJĘCIA

Wygląd zewnętrzny to ostre linie otaczające nadwozie, diodowe reflektory i zmodyfikowany układ przedniej części nadwozia. Długość mierzy 4788mm, szerokość 2320 mm, wysokość 2066 mm. W kabinie monolityczna deska rozdzielcza pod względem formy przypomina wczesne modele Volkswagena Ogórka. Wnętrze oprócz obracanych przednich foteli posiada uchwyt na 20-calowy tablet, a także najnowocześniejsze systemy nagłaśniające i umożliwiające prowadzenie videokonferencji. Przy tylnej ściance zamontowano ciśnieniowy ekspres do kawy. Ładunek "na pace" można ułożyć na dwóch oddzielonych od siebie płaszczyznach. Pod skrzynią, na której umieszczone jest już koło zapasowe z oponą z grubym bieżnikiem, znajduje się duża, hermetycznie zamykana szuflada.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: