Volkswagen XL1: najdroższe auto w ofercie marki - WIDEO

2013-10-24 18:38

Najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie trafił w Niemczech do sprzedaży. Lekki, dwuosobowy VW XL1, cechujący się świetną aerodynamiką, jest napędzany hybrydowym układem plug-in, zużywającym 0,9 litra paliwa na 100 km. Pojazd jest tym samym najdroższym Volkswagenem w ofercie. Ile kosztuje?

Wreszcie poznaliśmy cenę Volkswagena XL1, który w Niemczech będzie kosztował bagatela 110 000 euro (w przeliczeniu na polską walutę ponad 450 000 zł). Skąd tak wysoka cena? Przyczyną są bardzo wysokie koszty produkcji i technologia zastosowana do budowy tego najoszczędniejszego pojazdu. Niektóre elementy wykonano z aluminium, poszycie nadwozia powstaje z kompozytów (polimery i włókna węglowe), a specjalna metoda lakierowania o połowę ogranicza masę użytej farby. Co więcej Volkswagen zbuduje tylko limitowaną serię 200 egzemplarzy.

Przeczytaj też: Jak zmieniać biegi w dieslu i benzynie, żeby zaoszczędzić na paliwie

Pod względem konstrukcji XL1 realizuje w stu procentach zasady obowiązujące w odniesieniu do samochodów sportowych - czyli niewielka masa (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cw 0,189) i nisko położony punkt ciężkości (wysokość 1.153 mm). Dzięki tym cechom innowacyjnemu auta wystarczy tylko 6,2 kW/8,4 KM, aby przemieszczać się ze stałą prędkością 100 km/h. Według informacji producenta w trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra wystarcza poniżej 0,1 kWh.

Do napędu służy system hybrydowy plug-in. Składa się on z kilku elementów: dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej. To wszystko sprawia, że Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2. Rozwijana prędkość maksymalna wynosi 160 km/h XL1, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,7 sekundy. O odpowiednie hamowanie dbają ceramiczne tarcze hamulcowe.

WIDEO - tak wygląda i jeździ Volkswagen XL1

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają