Volvo S60 i V60 Polestar z jeszcze większą mocą - WIDEO

2016-04-05 18:22

Volvo i Polestar wprowadzają na rynek najszybsze modele w historii – 367-konne modele Polestar S60 i V60. W drugiej połowie 2017 roku limitowana seria tych aut trafi także do Polski.

W ubiegłym roku nad Wisłę trafiła krótka seria modelu S60 Polestar o mocy 350 KM. Wszystkie auta sprzedały się na pniu. Volvo idzie za ciosem i prezentuje nową wzmocnioną wersję modeli Polestar. Zastosowano w nich dwulitrowy silnik z gamy Drive-E, który osiąga moc 367 KM i współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jednostka powstała na bazie nowego silnika T6, który można znaleźć choćby w nowym modelu XC90. Wyposażono ją w większą turbosprężarkę i wydajniejszy kompresor, mocniejsze korbowody, inne wałki rozrządu, większy dolot powietrza i wydajniejszą pompę paliwową.

Zobacz też: Volvo S60 Edition i V60 Edition: więcej smaczków

Napęd na cztery koła realizowany jest przez układ dostarczony przez firmę Borg Warner. Polestar zredukował również masę samochodu. 24 kilogramy mniej na przedniej osi i 20 kilogramów mniej na tylnej w stosunku do poprzednika poprawiło zachowanie się auta w zakrętach. Po tych modyfikacjach model S60 Polestar rozpędza się od 0-100 km/h w 4,7 s. Wcześniej było to 4,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Te auta są dostatecznie szybkie - powiedział Niels Möller dyrektor ds. operacyjnych Polestar. Są jednak czymś więcej. Łączą dwudziestoletnie doświadczenie Polestar w motorsporcie z wrodzonym pragmatyzmem i dziedzictwem inżynierii Volvo. Są to bardzo szybkie i sportowe modele, które doskonale nadają się do codziennego użytkowania.
.

Polestar rozszerza swoją działalność

Oba modele wywodzą się z wyścigowego Volvo S60 Polestar TC1. To auto nalezące do zespołu Polestar Cyan Racing. Nowe drogowe modele korzystają z tej samej płyty podłogowej, bloku silnika i wielu innych elementów wersji wyścigowej.

Chociaż używane w zupełnie różnych warunkach, oba samochody łączy dużo więcej niż tylko technologia. Oba auta były tworzone z dokładnie tą samą filozofią, przez pasjonatów dla pasjonatów. Wszystko polega na tym, aby stworzyć auto o nieprzeciętnych osiągach ale też takie, które można użytkować na co dzień, niezależnie czy walczy się o cenne sekundy na torze, czy chce bezpiecznie czerpać radość z jazdy przez cały rok – powiedział Thed Björk kierowca Polestar Cyan Racing.

Zarówno samochód wyścigowy jak i jego wersja drogowa wykorzystują czterocylindrowy silnik w technologii Drive-E o pojemności 2 litrów. Doładowana jednostka generuje 367 koni mechanicznych i 470 Nm momentu obrotowego.

Zobacz też: Volvo V90: bezpieczne, pojemne i luksusowe - WIDEO

Pomimo zwiększonych osiągów i wydajności, udało się zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Średnie zużycia paliwa na poziomie 7,8 l/100 km i 179 CO2 g/km – te parametry przy takich osiągach to inżynieryjny majstersztyk.

Auto otrzymało także nowe 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, poprawione elektryczne wspomaganie kierownicy, a także nowy układ hamulcowy z dwuczęściowymi tarczami o średnicy 371mm.
.

Co to jest Polestar

Polestar to marka należąca do Volvo Cars. Firma została założona w 1996 roku i jako zespół wyścigowy odnosiła sukcesy wielu czempionatach wykorzystując do tego różne modele samochodów Volvo. W 2009 roku Polestar rozszerzył swoją ofertę o różnego rodzaju części do aut seryjnych i w naturalny sposób zacieśnił współpracę z Volvo.

Pierwszy sportowy model oparty na Volvo S60 i V60 został zaprezentowany w 2014 roku. W 2015 roku Volvo stało się właścicielem marki Polestar i wprowadziło do oferty możliwość optymalizacji modeli. Oferta akcesoriów poprawiających osiągi modeli drogowych stale się rozszerza.

.
Dane Techniczne

Osiągi

Volvo S60 Polestar 367 KM

0-100 km/h 4.7 sec

0-200 km/h 17.2 sec

0-60 mph 4.4 sec

0-120 mph 14.6 sec

Prędkość maks. 250 km/h*/155 mph*

 

Volvo V60 Polestar 367 KM

0-100 km/h 4.8 sec

0-200 km/h 17.4 sec

0-60 mph 4.5 sec

0-120 mph 15.8 sec

Prędkość maks. 250 km/h*/155 mph*

* = Ograniczona elektronicznie

 

Zawieszenie

Regulowana siła tłumienia amortyzatorów Polestar

Rozpórka górnych mocowań amortyzatorów z włókna węglowego

Sztywniejsze górne mocowania amortyzatorów: przód i tył

Utwardzone poduszki zawieszenia

Zoptymalizowane wspomaganie kierownicy

O 80% sztywniejsze sprężyny w stosunku do standardowego S/V60 T6 R-Design

Przód:  60 N/mm

Tył: 67 N/mm (S60)

72 N/mm (V60)

 

Opony i obręcze kół:

Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 (95Y) XL

Nowe felgi Polestar, 20×8”

 

Silnik

4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany z kompresorem

1969 cc

270 kW (367 hp DIN / 362 hp SAE) @ 6000 rpm

470 Nm (347 lb-ft) @ 3100-5100 rpm

Max 7000 rpm

Max boost 2.0 bar

Układ wydechowy Polestar o średnicy 3.0” wykonany ze stali nierdzewnej z aktywną klapą i dwiema końcówkami o średnicy 3,5”

Nowa Turbosprężarka

Nowe korbowody

Nowe wałki rozrządu

Wydajniejsza pompa paliwowa

Filtr powietrza o zwiększonym przepływie

Zwiękoszy dolot

 

Przeniesienie napędu

Napęd na cztery koła BorgWarner

Optymalizacja Polestar zwiększająca dystrybucję momentu obrotowego na tylną oś

Optymailzacja Polestar dla system stabilizacji toru jazdy

8-stopniowa skrzynia biegów Geartronic z łopatkami przy kierownicy

Szybsza zmiana biegów

Funkcja Off-throttle

Zoptymalizowany dobór przełożeń

 

Układ hamulcowy:

Przód:

Polestar/Brembo 6 tłoczkowe zaciski

371×32 mm wentylowane

Tył:

302×22 mm wentylowane

 

Masa

1751 kg / 3860 lb (S60)

1796 kg / 3960 lb (V60)

 

Dodaki

Launch control

Sport+ mode

 

Areodynamika:

Przedni spliter Polestar

Tylny spojler Polestar

Dyfuzor Polestar

 

Wnętrze I nadwozie

Sportowe siedzienia wykończone nubukiem i nicią akcentową. Logo Polestar na fotelach Koło kierownicy obszyte skórą i nubukiem wykończone nicią akcentową

Konsola centralna z karbonowym wykończeniem

Obszyte nubukiem boczki drzwi

Obszyty nubukiem podłokietnik

Lewarek zmainy biegów Polestar

Dywaniki Polestar

Sportowe nakładki na pedały Polestar

Listwy progowe Polestar

 

Wyposażenie opcjonalne

Okno dachowe. Wszystkie inne opcje są w standardzie.

 

Kolory

Rebel blue

Onyx black

Bright silver

Ice white

 

Pojemność zbiornika paliwa

67,5 L

 

Zużycie paliwa (uśrednione)

7,8 l/100 km (S60)

8,1 l/100 km (V60)

 

Emisja CO2

179 g/km (S60)

186 g/km (V60)

 

Norma emisja spalin

Euro 6b

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki