SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volvo S90 uniknie kolizji ze zwierzyną - rozpozna łosia, sarnę i konia

Volvo S90 uniknie kolizji ze zwierzyną - rozpozna łosia, sarnę i konia

04.12.2015, godz. 09:42
2016 Volvo S90
2016 Volvo S90 foto: Volvo

Volvo S90, czyli flagowa limuzyna zastępująca model S80, okazuje się nowym wzorcem bezpieczeństwa. W aucie debiutuje paleta najnowszych rozwiązań wpływających na ochronę ludzkiego życia. Samochód potrafi m.in. rozpoznawać duże zwierzęta na drodze i jeszcze lepiej wspierać kierowcę w jeździe autostradowej.

Najnowszy model Volvo S90 okazuje się być jednym z najnowocześniejszych obecnie produkowanych samochodów. Pojazd został wyposażony w długą listę dodatków poprawiających komfort użytkowania i wpływających na bezpieczeństwo.

Zobacz: Debiut Volvo S90: taka jest flagowa limuzyna ze Szwecji

.
City Safety rozpoznający duże zwierzęta

Limuzyna pozycjonowana w segmencie sedanów D/E klasy premium (przykładowa konkurencja Audi A6/Audi A8) to pierwsze auto na świecie z systemem wykrywającym duże zwierzęta na drodze, takie jak łosie, jelenie albo konie. System detekcji tych zwierząt pozwala uniknąć bądź zmniejszyć konsekwencje wypadków. Funkcja ta wchodzi w skład technologii City Safety. Auto po wykryciu zwierzyny błyskawicznie załącza maksymalną siłę hamowania oraz ostrzega sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi kierowcę. W przypadku niemożliwej do uniknięcia kolizji z prędkością powyżej 30 km/h auto aktywuje napinacze pasów bezpieczeństwa oraz przywraca ustawienie foteli przednich do pozycji wyjściowej, która jest najbezpieczniejsza dla pasażerów.

System Pilot Assist

S90 to również pierwsze na świecie auto wyposażone w system wspomagania jazdy Pilot Assist drugiej generacji. Dzięki niemu możliwa jest jazda (także z prędkością autostradową) z samodzielnym utrzymaniem kierunku jazdy w obrębie pasa ruchu. System ten wraz z adaptacyjnym tempomatem wspiera kierowcę odciążając go z tych fragmentów trasy, gdy nie jest potrzebna jego ingerencja. System działa przy prędkościach do 130 km/h oraz nie potrzebuje już poprzedzającego samochodu, za którym może podążać (teraz wystarczą znaki drogowe). Jest to ostatni krok przed wprowadzeniem jazdy całkowicie autonomicznej.

System Run-off Road Mitigation

Wsparcie w postaci systemu Run-off Road Mitigation pozwala uniknąć kolizji spowodowanej zjazdem z jezdni przy prędkości rzędu 65-140 km/h. Dzięki nieustannemu monitorowaniu sytuacji na drodze, gdy samochód wykryje możliwość uderzenia w barierę przy drodze, sam skoryguje kierunek jazdy i zahamuje.
.

Tak wygląda w ruchu Volvo S90

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: