Volvo XC90 T8: potężny SUV zużywający tylko 2,7 l/100 km – ZDJĘCIA

2014-12-09 10:30

Kiedy nowe Volvo XC90 ujrzało światło dzienne, zaszokowało świat. Wielkie wrażenie, które pozostawiły pierwsze zdjęcie najnowszego SUV-a ze Szwecji, potęguje fakt, iż hybrydowa odmiana zużywa średnio zaledwie 2,7 l/100 km. Teraz znamy więcej szczegółów.

Pod nazwą T8 powinna kryć się najmocniejsza wersja XC90. I tak faktycznie jest. Z tymże, nie jest to auto napędzane potężnym benzyniakiem V8. Współczesne trendy wymusiły na Szwedach skonstruowanie czegoś co zadowoli dwa obozy: mocy i ekologii. W ten sposób powstała najmocniejsza wersja Volvo XC90 T8, która jest pojazdem hybrydowym. Producent ujawnił właśnie kilka szczegółów.

Zobacz też: Premiera całkiem nowego Volvo XC90: tak wygląda teraz szwedzki SUV

Pod maską pracuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów z podwójnym doładowaniem – turbosprężarką i kompresorem. Generuje on obiecujące 320 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Jednostka benzynowa napędza oś przednią. Z tyłu znajdziemy silnik elektryczny, który oferuje dodatkowe 80 KM i 240 Nm. Całość mocy przenoszona jest na koła poprzez 8-biegową skrzynię automatyczną. Przyspieszenie do 100 km/h? 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna? 230 km/h.

Jak na samochód hybrydowy przystało Volvo XC90 T8 potrafi poruszać się napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym. Zgromadzona, w litowo-jonowych (umieszczonych w tunelu środowym) akumulatorach, energia pozwala pokonać do 40 km na jednym ładowaniu. Dzięki modułowi plug-in ładować można je z ładowarki zewnętrznej, a dodatkowo auto wyposażono w dwustopniowy układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Masa własna Volvo XC90 T8 to 2280 kg.

Przeczytaj też: Nowe Volvo XC90 2015 w Polsce: pełny CENNIK nowoczesnego SUV-a

Volvo deklaruje, że XC90 T8 jest w stanie średnio zużywać zaledwie 2,7 l/100 km benzyny bezołowiowej. Jak to jest możliwe? Dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego, który napędzając auto energią elektryczną pozwala poruszać się bez wykorzystania silnika spalinowego. Konkurentami dla hybrydowego Szweda jest m.in. Porsche Cayenne S E-Hybrid, czy mające wkrótce zadebiutować BMW X5 eDrive.

Cena? Chcącym kupić Volvo XC90 T8 spieszymy z informacją, że ceny startują od 344 700 zł za auto w wersji wyposażenia Momentum.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki