SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Volvo XC90 w wersji hybrydowej pali jeszcze mniej! Nowe dane producenta

Volvo XC90 w wersji hybrydowej pali jeszcze mniej! Nowe dane producenta

02.05.2015, godz. 17:00
Volvo XC90 T8
Volvo XC90 T8 foto: Volvo

Debiut nowej generacji Volvo XC90 odbił się szerokim echem na całym świecie. Szwedzi przygotowali również odmianę hybrydową. Okazało się, że samochód może palić jeszcze mniej niż zakładano przy debiucie.

Nowe Volvo XC90 okazało się wielkim hitem. Już pierwsze egzemplarze z linii Volvo XC90 First Edition w liczbie 1927 sztuk sprzedano w 47 godzin. W ofercie szwedzkiego SUV-a oprócz tradycyjnych silników benzynowych i wysokoprężnych, znajdziemy również ekologiczną wersję hybrydową.

Nie przegap: Volvo XC90 jak mała salonka: firma demonstruje wersję Excellence Lounge Console

Kryjąca się pod nazwą T8 hybryda ma pod maską 4-cylindrowego benzyniaka o pojemności 2 litrów i mocy 320 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Na tylnej osi zainstalowano elektryczną jednostkę napędową, która zapewnia dodatkowe 80 KM i 240 Nm. Pierwsze 100 km/h osiągane jest po 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Na samym napędzie elektrycznym Volvo XC90 T8 przejedzie około 40 km, a według nowych danych producenta, średnie zużycie paliwa to zaledwie 2,1 l/100 km. Spadła również emisja CO2 do atmosfery z 59 do 49 g/km.

Poniżej przypominamy cennik Volvo XC90.

Nowe Volvo XC90 - CENA w Polsce
.

Silnik Moc Kinetic** Momentum Inscription R-Design**
D4 FWD* 190 KM 229 900 zł 257 300 zł 277 700 zł 278 700 zł
D5 AWD 225 KM 245 800 zł 273 200 zł 293 600 zł 294 600 zł
T5 AWD* 254 KM 264 500 zł 291 900 zł 312 300 zł 313 300 zł
T6 AWD 320 KM 276 200 zł 303 600 zł 324 000 zł 325 000 zł
T8 AWD 400 KM - 344 700 zł 360 300 zł 361 300 zł

.
* - silnik D4 (190 KM) i T5 (254 KM) dostępne od września 2015 roku
** - wersje Kinetic i R-Design dostępne od maja 2015 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Marek Adamowicz zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: