Przebojowa sprzedaż aut Volvo w Polsce: rok 2014 rekodrowy dla marki

2015-01-14 16:22

Miniony 2014 rok okazał się bardzo udany dla Volvo Car Poland. Oddział znad Wisły zaliczył najwyższą w historii sprzedaż aut nowych, używanych, części i akcesoriów. Od stycznia do grudnia 2014 zarejestrowano w Polsce 5835 aut tej szwedzkiej marki.

W 2014 roku firma sprzedała dokładnie 1405 pojazdów z kratką i 4430 aut. – Cała branża motoryzacyjna skorzystała na przepisach przejściowych dotyczących podatku VAT, które sprawiły, że na 3 miesiące powróciły samochody z tzw. kratką. Spośród przedstawicieli segmentu premium, to właśnie Volvo było liderem sprzedaży takich aut. Należy jednak zaznaczyć, że samochody z homologacją ciężarową stanowiły tylko jedną czwartą sprzedaży rocznej, co oznacza, że dobrze wykorzystaliśmy pozostały okres – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

Przeczytaj też: TEST Volvo S80 T5 Drive-E: podstarzałe ale wciąż w formie

Wzrost sprzedaży o jedną piątą

Volvo odnotowało 19% wzrost sprzedaży (liczony według rejestracji) i był on wyższy niż wzrost całego rynku aut osobowych, który urósł o 12,96%. Udziały rynkowe Volvo urosły z 1,7% w 2013 do 1,79% w 2014 roku. Szwedzki producent potwierdził szerszy trend szybszego wzrostu marek premium w porównaniu do rynku masowego. Wraz z dobrymi wynikami ilościowymi, Volvo osiągnęło doskonałe wyniki jakościowe.

Volvo na świecie

Na całym świecie sprzedaż osiągnęła poziom 465 000 pojazdów. Nigdy dotąd, nawet w okresie największej koniunktury na rynku amerykańskim, Volvo nie sprzedawało tylu aut. Dzięki nowemu modelowi XC90 sprzedaż Volvo za następny rok po raz pierwszy powinna przełamać barierę pół miliona aut.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki