SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości VW Golf GTI Clubsport o mocy 290 KM w polskim CENNIKU

VW Golf GTI Clubsport o mocy 290 KM w polskim CENNIKU

31.05.2016, godz. 12:02
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Volkswagen Golf GTI Clubsport foto: Volkswagen

Volkswagen Golf GTI Clubsport to specjalna wersja kompaktowego bestsellera nawiązująca do jubileuszowych edycji GTI, które Volkswagen prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Ceny GTI Clubsport w Polsce zaczynają się od 132 590 zł za model trzydrzwiowy z manualną skrzynią biegów.

Volkswagen postanowił hucznie świętować 40. urodziny legendarnego już Golfa GTI. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w który jest wyposażona edycja GTI, standardowo osiąga moc 195 kW/265 KM. Silnik ten jest o aż 35 KM mocniejszy od jednostki napędowej stosowanej w Golfie GTI z pakietem Performance. Za sprawą funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.

Golf GTI Clubsport wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy i bez problemu osiąga, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Przy tak znakomitych osiągach średnie zużycia paliwa na poziomie 7,0 l/100 km świadczy o doskonałej sprawności nie tylko silnika, ale również układu przeniesienia napędu. Droższa o 8.300 zł wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Producent gwarantuje identyczne osiągi i zużycie paliwa obu wersji.

Zobacz także: VW Golf GTI Clubsport S – nowy rekordzista toru Nurburgring

Ze znakomitymi osiągami Golfa GTI Clubsport idzie w parze wyjątkowy wygląd tego modelu – zarówno zewnętrzny, jak i w kabinie. Za sprawą rozbudowanego pakietu aerodynamicznego niż w innych modelach Golfa, który tworzą – między innymi – zmieniony przedni zderzak i tylny spojler wersji Clubsport, pod względem dynamiki jazdy ten GTI może równać się z wyczynowymi samochodami sportowymi rodem z torów wyścigowych. Nowa wersja kultowego modelu wyróżnia się znakomitą przyczepnością przy dużych prędkościach i zdolnością do bardzo szybkiego pokonywania zakrętów.

Z zewnątrz Golfa GTI Clubsport wyróżniają nie tylko obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym, ale również dodatkowo przyciemniane szyby – boczne i tylna, wykonane w technologii LED i przyciemniane światła z tyłu, dwie chromowane końcówki układu wydechowego (po jednej po każdej stronie auta) oraz sporych rozmiarów i dwuczęściowy spojler z tyłu.

Zobacz również: Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport razem na torze wyścigowym

Seryjnie Golf GTI Clubsport jest wyposażony w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów "Belvedere" z oponami w rozmiarze 225/40 R18. Z profilu edycja jubileuszowa Golfa GTI nawiązuje do pierwszej generacji, która z boku na wysokości zderzaka miał szeroki ozdobny czarny pas, biegnący od przedniego do tylnego nadkola.

We wnętrzu Clubsport również wygląda nieco inaczej niż typowy Golf GTI. Sportowe fotele kierowcy i pasażera są wyposażone w regulacje – wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo Alcantarą, na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu. Po otwarciu drzwi, oprócz foteli, uwagę przyciąga trójramienna, multifunkcyjna, obszyta Alcantarą kierownica, która ma wszyty czerwony pasek, oznaczający jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również elementów typowych dla Golfa GTI – tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.

Zobacz też: Volkswagen Golf GTI Clubsport daje popis na torze

Do bardzo bogatego seryjnego wyposażenia Golfa GTI Clubsport należą, między innymi, system radiowy "Composition Media" z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośników, instalacja telefoniczna (bluetooth), automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system "Park Pilot", czyli czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, a także autoalarm z niezależnym zasilaniem oraz z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu.

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: