VW Polo GTI, Audi A1 1.4 TFSI i Mini Cooper S. Mali „mocarze”. Porównanie

2011-08-27 8:01

VW Polo GTI i Mini Cooper S zyskały groźnego rywala. Konkurentem mocnych małych aut, stał się Audi A1 w wersji 1.4 TFSI 185KM. Konkurenci dysponują zbliżoną mocą. Najtańszym autem w porównaniu „Motoru”, jest VW Polo GTI, które  kosztuje ok. 80 tys. zł. Mini Cooper S kosztuje 99 700 zł i o dziwo, nie jest najdroższym autem z porównywanej trójki. Audi A1 1.4 TFSI kosztuje 103 640 zł i przynajmniej pod względem ceny, bije konkurentów na głowę.

VW z modelem Polo, zrobił wielki krok do przodu. Według „Motoru”, który porównywał trzy ww. auta, dawno minęły czasy, kiedy małe auto było synonimem taniego plastiku i niskiego poziomu wykończenia. Nowe Polo określono jako o klasę lepiej wykonane od swego poprzednika. W wersji GTI, to już zdaniem testerów „Motoru” segment premium. Audi A1 jst jednak według tygodnika jeszcze lepsze. Nawet lepiej wykonane i wykończone niż Mini, będące dotychczas synonimem małego auta segmentu premium o najwyższej jakości, także wykończenia.

Przeczytaj koniecznie: Suzuki Swift automatic, silnik 1.2 94KM – OPINIE, dane techniczne, spalanie, testy, cena

Wszystkie trzy testowane autka dysponowały turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy ok. 180KM. Zawieszenia wszystkich aut są twarde i o komfortowej jeździe raczej zapomnijmy. Jednak nie do tego takie auta są stworzone. Szczególnie twarde są Polo i Mini. Audi pod względem komfortu jest nieco lepsze od rywali. W Polo i Audi zastosowano ten sam silnik 1.4 TFSI, który w Audi osiąga moc 185KM, a w Polo GTI 180KM. Mini Cooper S napędza silnik 1.6 184KM.

Patrz także: Nowe Porsche 911 Carrera. Premiera we Frankfurcie

Porównanie tygodnika „Motor” wygrał VW Polo GTI, które określono mianem najbardziej wszechstronnego małego „sportowca”. Według testujących Polo GTI ma świetne osiągi i skuteczne hamulce oraz oferuje sporo miejsca pasażerom. Drugie miejsce przypadło Mini Cooper S, który daje z testowanej trójki najwięcej przyjemności z jazdy. Audi A1, choć jest bardzo dopracowanym samochodem, przegrało test „Motoru” głównie z uwagi na cenę.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki