SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Wodorowa Honda Clarity Fuel Cell dla Europy

Wodorowa Honda Clarity Fuel Cell dla Europy

31.10.2016, godz. 09:27
Honda Clarity Fuel Cell
Honda Clarity Fuel Cell foto: Honda

Japońskie marki motoryzacyjne mocno starają się spopularyzować pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi. Honda w odpowiedzi na Toyotę Mirai wprowadzoną do Europy, pod koniec 2016 roku zagospodaruje rynek aut wodorowych własnym modelem o nazwie Clarity Fuel Cell.

Honda Clarity Fuel Cell to pierwszy pojazd zasilany wodorem, w którym wszystkie elementy układu napędowego zostały umieszczone pod maską. Zabieg taki był możliwy dzięki zmniejszeniu gabarytów zespołu ogniw paliwowych o 33%, przy jednoczesnym zwiększeniu gęstości mocy o 60%, w porównaniu z podzespołami montowanymi w Hondzie FCX Clarity. Zastosowanie bardziej zwartych ogniw oraz zintegrowanego układu napędowego pozwoliło również na wygospodarowanie większej przestrzeni w 5-osobowej kabinie.

Przeczytaj: Benzyniaki i diesle do muzeum! Przyszłością jest wodór

Według oficjalnych pomiarów dokonanych przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) w USA, Honda Clarity Fuel Cell oferuje zasięg 589 kilometrów oraz zużycie paliwa wodorowego na poziomie 28.9 km/l, co w przeliczeniu na zapotrzebowanie na benzynę odpowiada średnio 3,5 l/ 100 km. Oznacza to, że Honda Clarity gwarantuje najlepszy zasięg wśród wszystkich dostępnych na rynku USA modeli bez silnika spalinowego, w tym m.in. wśród modeli z napędem wodorowym oraz całkowicie elektrycznym.

W Europie model Clarity Fuel Cell dostępny będzie na wybranych rynkach, w ramach programu HyFIVE, którego celem jest promocja potencjału, wykorzystania i rozwoju infrastruktury do tankowania pojazdów z napędem wodorowym. Wspólnie z partnerami branżowymi, Honda chce poznawać rzeczywiste doświadczenia użytkowników pojazdów z napędem wodorowym i dedykowanych im stacji tankowania. Pierwsze egzemplarze modelu Clarity Fuel Cell pojawią się na Starym Kontynencie pod koniec 2016 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: