SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Wyścigowa Tesla S – znak czasów

Wyścigowa Tesla S – znak czasów

16.01.2017, godz. 16:04
Tesla S P100D GT
Tesla S P100D GT foto: Tesla

To była tylko kwestia czasu. Gdy już przyzwyczailiśmy się do istnienia samochodów elektrycznych, nadeszła kolej na uczynienie je jeszcze szybszymi. Ta Tesla S nie tylko jest zwinniejsza niż Lamborghini Aventador czy Nissan GT-R. Doczeka się też własnej serii wyścigowej!

Dwadzieścia wyczynowych samochodów elektrycznych będzie ścigać się na takich torach jak Nurburgring, Assen czy Barcelona. Seria Electric GT składać będzie się z siedmiu Gran Prix. Na jeden weekend przypadnie dwudziestominutowy trening, godzinne kwalifikacje i dwa wyścigi o długości sześćdziesięciu kilometrów każdy.

Zobacz też: Tesla po raz kolejny w opałach... i w sądzie!

Zaskakującą konstrukcją są pojazdy, które zaczynały życie jako standardowe Tesle S P100D. W praktyce nie dokonano żadnych modyfikacji w silnikach elektrycznych, wyrzucono jednak 500 kilogramów luksusowych dodatków. Na ich miejscu pojawiła się klatka bezpieczeństwa. Dodatkowo zamontowano wyścigowe sliki Pirelli, wyścigowe (a więc twardsze) zawieszenie, a na końcu na klapie bagażnika wylądował gigantyczny spoiler.

Wyścigowa Tesla może pochwalić się mocą 778 koni mechanicznych i dostępną w każdym momencie wartością 995 niutonometrów. To przekłada się na osiągi, o których tradycyjne samochody spalinowe mogą jedynie marzyć. Od zera do „setki” w 2,1 sekundy. „Seryjna” Tesla S P100D osiąga taką prędkość w 2,5 sekundy.

Konkurencja dla Tesli: Faraday Future FF 91 - ponad 1000 koni w "elektryku"

Jesteśmy niezwykle ciekawi jak poradzi sobie chłodzenie baterii w tych samochodach wyścigowych. Tesle poruszające się po drogach może i przyspieszają w zdumiewająco szybkim tempie, jednak nie są w stanie utrzymywać wysokiej prędkości właśnie z racji rosnącej temperatury akumulatorów.

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: