SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto porady Angliki z dopuszczeniem do ruchu! Będą wreszcie wytyczne dla diagnostów

Angliki z dopuszczeniem do ruchu! Będą wreszcie wytyczne dla diagnostów

15.07.2015, godz. 10:03
Vauxhall Insignia
Vauxhall Insignia foto: Vauxhall

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przygotowało rozporządzenia, które regulują kwestie prawne dotyczące badań technicznych, tzw. "anglików". Nie będzie już przeszkód, aby legalnie zarejestrować samochód z kierownicą po prawej stronie.

Nowe zapisy, które umożliwiły uruchomienie procedury rejestracji samochodu z kierownicą po prawej stronie, zaczęły obowiązywać 29 maja 2015 roku. Są one efektem wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który po rozpatrzeniu pozwu Komisji Europejskiej nakazał ich wprowadzenie. 21 kwietnia 2015 rozporządzenie zaczęło obowiązywać.

Kliknij: Rejestracja "anglika" tylko w teorii! Problemem stacje diagnostyczne

Jednak pojawił się inny problem, bowiem rejestracja samochodu wiąże się z ważnymi badaniami technicznymi pojazdu. Odpowiedni dokument wydaje diagnosta po przeprowadzeniu stosownych czynności. Dotychczasowe przepisy określały tzw. "angliki" jako pojazdy posiadające usterkę uniemożliwiającą dopuszczenie pojazdu do ruchu (niezadowalający stan techniczny). Dzięki rozporządzeniu, które zostało przekazane do publikacji, sytuacja ma się zmienić.

Przeczytaj też: Opłata recyklingowa zniesiona! Zobacz od kiedy!

Przypomnijmy. Żeby samochód z kierownicą po prawej stronie mógł być zarejestrowany w Polsce musi spełnić kilka kryteriów. Przede wszystkim przednie reflektory winny być zmienione na takie, które są przystosowane do ruchu prawostronnego. Lusterka zewnętrzne, a zwłaszcza lewe, powinny zapewniać kierowcy odpowiednie pole widoczności, a prędkościomierz być wyskalowany w km/h (ewentualnie w km/h i mph równocześnie).

Nowe przepisy zaczną obowiązywać w ciągu 14 dni od publikacji w Dzienniku Ustaw.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Marek Adamowicz zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: