Co kupić za 10-15 tys. zł. Peugeot 206 kontra Fiat Punto II. UŻYWANE

2011-08-17 18:09

Szukając używanego auta, często zadajemy sobie podstawowe pytanie: co możemy kupić za kwotę, którą dysponujemy. Dysponując kwotą od 10 do 15 tys. złotych, możemy pomyśleć o zakupie np. Fiata Punto II lub Peugeota 206. Obydwa auta, to typowi przedstawiciele segmentu B, czyli klasy aut małych. Zarówno 206 jak i Punto II występują w wersjach 3 i 5-drzwiowy hatchback. Ich zakup oraz eksploatacja nie będą drogie, o ile przed zakupem dobrze sprawdzimy interesujący nas egzemplarz. Natomiast wybór: Fiat czy Peugeot, to raczej kwestia gustu. Każdy z tych modeli ma bowiem zarówno wady jak i zalety.

Już za 10-15 tys. złotych możemy kupić Fiata Punto II z silnikiem benzynowym 1.2 16V 80KM lub Peugeota 206 z silnikiem benzynowym 1.4 75KM. Tygodnik „Auto Świat” porównał dwa popularne w wielu krajach, miejskie autka. Według „AŚ” oba auta mają swoje wady i ich eksploatacja nie będzie zupełnie bezawaryjna. Jednak z uwagi na łatwy dostęp do tańszych zamienników, a także do części oryginalnych, myślenie o zakupie jednego z tych dwóch aut nie jest bez sensu.

Przeczytaj koniecznie: Fiat Punto II, silnik 1.2 16V 80KM – UŻYWANE, spalanie, dane techniczne, opinie, testy, cena

W porównaniu „Auto Świata” w szranki stają Fiat Punto II  1.2 16V 80KM l Peugeot 206 1.4 75KM. Za kwotę rzędu 10-15 tys. złotych możemy myśleć o zakupie Puno lub 206-ki wyprodukowanych w 2004 roku, po modernizacjach, które przeprowadzano w nich w 2003 roku. Fiat Punto będzie nieco tańszy od Peugeota 206 i egzemplarz z 2004 roku kosztował będzie ok. 11 tys. zł. Z kolei Peugeot 206 jest, jak twierdzą niektórzy, ładniejszy od Fiata Punto II. Jest jednak na pewno nieco bardziej komfortowy, ale i droższy. Za Peuegeota 206 z 2004 roku zapłacić trzeba bowiem ok. 1,5 tys. zł więcej niż za porównywane Punto II – pisze „AŚ”

Patrz także: Fiat Punto Evo 1,4 hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena

Według porównania „AŚ”, Punto II nie wygląda może tak ładnie jak Peugeot 206. Ma jednak takie niepodważalne zalety, jak przestronniejsza od konkurenta kabina pasażerska oraz nieco większy bagażnik. Testerzy „AŚ” wyżej oceniają z kolei 8-zaworowy silnik Peugeota, który mniej pali i jest bardziej dynamiczny, niż 16 zaworowy silnik Fiata Punto II, który ma w dodatku większą o 5KM moc, jednak niższy maksymalny moment obrotowy, co skutkuje gorszą dynamiką i wyższym spalaniem. Eksploatacja obu prezentowanych aut nie powinna przysporzyć wielkich problemów, o ile przed zakupem dokładnie sprawdzimy interesujące nas auto. No i jeśli naprawy będą dokonywane poza ASO, z uwagi na ceny części zamiennych i robocizny.

>>> Peugeot 206 2004 r. - cena od 11 tys. zł

>>> Peugeot 206 2006 r. - cena od 16 tys. zł

Jeśli chcemy kupić używaną 206-kę, sprawdźmy koniecznie stan drążków skrętnych tylnego zawieszenia. Nietrwałość układu jezdnego, to bowiem jeden z poważniejszych problemów, z jakimi borykają się właściciele 206-ek. Trzeba także sprawdzić działanie wszystkich przełączników– radzi „AŚ”, gdyż awarie elektryki, to także częsty problem Peugeota 206.

>>> Fiat Punto II 2004 r. - cena od 11 tys. zł

>>> Fiat Punto II 2006 r. - cena od 16 tys. zł

Fiata Punto II warto i trzeba sprawdzić pod kątem elektryki. Częstą usterką tego auta są bowiem: pękające obudowy alternatora oraz problemy z działaniem elektrycznego wspomagania kierownicy Dual Drive. Inne wady Punto, to szybko korodujące elementy podwozia, jak choćby układ wydechowy. Podobnie jak w Peugeocie 206 zdarzają się w Punto wycieki z jednostki napędowej oraz szybko zużywające się i przeciekające amortyzatory.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają