SuperAuto porady Raporty TUV, DEKRA, ADAC: najlepsze samochody używane w 2009 roku - co warto kupić, a czego należy unikać

Raporty TUV, DEKRA, ADAC: najlepsze samochody używane w 2009 roku - co warto kupić, a czego należy unikać

22.02.2010, godz. 17:37 / aktualizacja 28.05.2015, godz. 12:54
Mitsubishi Outlander
foto: se.pl/Radek Malinowski
W powietrzu czuć już wiosnę, a to oznacza, że coraz więcej Polaków zacznie zastanawiać się nad... zmianą samochodu. Ale co kupić, żeby cieszyć się swoim nowym nabytkiem, a nie liczyć pieniądze wydane na jego naprawy? Mamy dobre wiadomości! Wcale nie trzeba wydać fortuny, żeby jeździć dobrym i godnym zaufania autem!

Doroczne raporty niezawodności samochodów mogą w tym roku zdziwić niedzielnych znawców motoryzacji. Dlaczego? Bo ich wyniki różnią się od tego do czego zdążyliśmy się przyzwyczaić.

Największe tegoroczne zestawienia przygotowane przez niemiecką Dekrę, TUV i ADAC nie otwierają już same „japończyki”. Europejskie marki bardzo podniosły jakość swoich aut i - co cieszy nas najbardziej – topowe lokaty zajmują auta za rozsądną cenę.

My prezentujemy zestawienie w którym uwzględniliśmy tylko te auta, których cena nie przekracza 40 tysięcy złotych:

Auta miejskie i segment B


Wśród najpopularniejszych w Polsce małych samochodów nadal czołowe pozycje zajmują marki z Japonii.

Bezkonkurencyjna jest Mazda 2, która mieści się w pierwszej piątce raportu techników z TUV i ubezpieczycieli z Dekry. Nikogo nie zdziwi też wysoka pozycja Toyoty Aygo i Yaris.

Zaskoczeniem jest natomiast Renault Clio. Trzecia generacja francuskiego malucha znalazła się na drugim miejscu zestawienia Dekry i jest to skok w porównaniu do Clio II o ponad 90 pozycji!

Zestawienie najmniej awaryjnych aut małych i segmentu B (auta 2 – 4 letnie):
1. Mazda 2 (2. miejsce w raporcie TUV, 10 miejsce w raporcie DEKRY, 9 miejsce w raporcie marek ADAC)
2. Toyota Aygo
3. Renault Clio III
4. MINI
5. Suzuki Swift
6. Mitsubishi Colt
7. Nissan Micra
7. Mercedes klasy-A
9. Honda Jazz
10. Toyota Yaris

Czytaj dalej: Kompakty w pełnej klasie>>


Kompakty w pełnej klasie

Auta klasy kompakt to triumf Europy. Zupełnie niespodziewanie najlepszym kompaktem zostało BMW serii 1. Bawarskie auto choć jest wyjątkowo drogie jak na swoją wielkość, to jest chwalone za niezwykle solidne wykonanie, które gwarantuje wiele lat bezawaryjnej eksploatacji. Kolejne pozycje zarezerwował Ford. Wszystkie odmiany Focusa też niezwykle rzadko trafiają do warsztatu.

Zestawienie najmniej awaryjnych aut segmentu C (auta 4 – 6 letnie):

1. BMW seria 1 (zwycięzca testów Auto Bilda i DEKRY, 8. miejsce TUV)
2. Ford Focus (3 i 5 d)
3. Ford C-Max
4. Toyota Corolla Verso (Corolla Sedan)
5. Seat Leon/Altea
5. Skoda Octavia
6. Mazda 3
7. Toyota Prius (modele do roku 2006)
8. Nissan Note – modele benzynowe
8. Honda Civic sedan
8. Mitsubishi Lancer

Czytaj dalej: Klasowe staruszki>>


Klasowe staruszki

Ostatnią grupę aut które spełniają nasze cenowe kryteria to auta starsze, ale za to z wyższej półki. Limuzyny, SUVy, a nawet auta sportowe, które mimo upływu lat doskonale się trzymają i będą cieszyć przyszłych właścicieli nie tylko bezawaryjną jazdą, ale i niepowtarzalnym stylem.

Najmniej awaryjne auta powyżej10 lat w cenie do 40 tys. złotych:
1. Toyota RAV4
2. Mercedes SLK
3. BMW Z3
4. Subaru Impreza WRX/ Subaru Forester STI
5. Mitsubishi Lancer Evolution III
6. Audi A8
7. Honda Civic TypeR
8. Mercedes SL i CL
9. Mazda Milenia

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: